Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás lett a H6-os és a H7-es HÉV fejlesztése is

//Berényi Attila
Képünk illusztráció, forrás: dho
Az úgynevezett M5 metró projektről már több alkalommal beszámoltunk. Ennek lényege az, hogy a H6-os (ráckevei) és a H7-es (csepeli) HÉV vonalat fejlesztésével és összekapcsolásával a Kálvin térig, föld alatt folytatódna a vonal, a Duna alatt pedig a H5-ös HÉV (szentendrei) egy alagút segítségével kapcsolódna be a rendszerbe, ezzel jönne létre a főváros 5-ös számú metróvonala. A kormány a HÉV vonalak fejlesztését minősítette a napokban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé.

A Magyar Közlönyben már megjelent, három különálló kormányrendelet, vette észre a Budapest Környéke. A H5, a H6 és a H7 HÉV nyomvonalait külön állapítja meg a szabályzó, és kiterjeszti rájuk a nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházások minősítését, amely az ilyen munkák gyorsítását jelenti. A H6-os azaz a ráckevei HÉV esetében most a Szigetszentmiklós-Gyártelep – Ráckeve közötti szakaszról van szó. Az eredeti tervekben is két részre bontották ezt a fejlesztést.

Megújul a H6-os HÉV – lakossági fórum Ráckevén

A nemzetgazdasági szempontból kiemeltté minősítés elsőre meglepő. Korábban a Népszava alapján mi is beszámoltunk arról, hogy a fővárosi kormányhivatal szünetelteti a H7-es HÉV fejlesztésének engedélyeztetési eljárását. Úgy tűnik, az a döntés ennek a mostani lépésnek az előkészítése lehetett.

Felfüggesztett beruházások: H7 Hév, Ráckevei-Duna revitalizáció

A mostani kormányrendeletben nem szerepelnek végrehajtási határidők, és azt sem tudni, hogy ki lesz a felelős a fejlesztésért.

(Magyar Közlöny, Budapest Környéke)