A lap egyébként saját információira hivatkozva azt állítja, hogy szinte valamennyi Budapestre tervezett állami projektet leállítanának. Ebben érintett lenne H7 HÉV mellett a Ráckevei-Duna revitalizációja is – írja a Népszava. Ez azonban nem csak a fővárost, hanem az egész térséget érintené. Behúzná a féket a kormányzat a cikk szerint:
- Galvani híd építésében,
- a déli körvasút építésében,
- az újabb budai fonódó villamospálya kialakításában,
- a Városmajor felújításában,
- a csepeli és a gellérthegyi közpark kialakításában,
- a dunai evezős központ létrehozásában,
- a Városliget autómentesítésében,
- és a dél-budai centrumkórház kialakításában.
„A Népszava kérdéseiben nevesített beruházásokra, ahogy minden állami beruházásra általánosan vonatkozik az a kormányhatározat, amely a Magyarország szomszédjában zajló háború idején, a tartalékképzés miatt felfüggeszt, majd felülvizsgál minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg” – írta a lapnak az Építési és Beruházási Minisztérium.
A tárca hangsúlyozta, hogy a kormány a jövőben – minden egyes ügyet külön vizsgálva – nem a felfüggesztésről dönt, hanem a beruházások folytatásáról. Külön kiemelik, hogy az eddig elvégzett előkészítési, engedélyezési munkálatok nem vesznek kárba, mert azokat a beruházások későbbi megvalósulásának alkalmával – ha kell módosítva azokat – felhasználják.
A Népszava cikke csak a H7-es azaz Csepeli HÉV felújításásának felfüggesztéséről ír, abban nincs szó arról, hogy a H6-os, azaz Ráckevei vonal felújítása is hasonló sorsa jutna. Bár a két vonal a tervek szerint összekapcsolódna Budapest területén, és a föld alatt vezetve jutnának el a Kálvin térig.