Kiterjesztett valóságban látható, hogy milyen lesz az M5-ös metró

//Tóth Gábor
A Közvágóhídra tervezett állomás peron részének látványterve. kép: FŐMTERV
Okostelefonokra szánt applikáció segítségével mutatja meg a tervező FŐMTERV, hogy milyen lesz a H6-os és a H7-es hévvonalak meghosszabbítása a föld alatt egészen a Kálvin térig, és az 5-ös metró projekt többi eleme.

Az 5-ös metró beruházásban az első lépés a ráckevei H6 és a csepeli H7 hévvonalak bevezetése a Közvágóhídtól mélyvezetésű alagútban a Kálvin térig: ez az alagút a Kálvin téri végállomásnál éri majd el a legnagyobb, 50 méteres mélységet, vagyis a 38 méter mélységben haladó 4-es metró alá érkezik. Második lépésben a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötik majd össze, amellyel létrejön az 5-ös metró, áll az okostelefonos alkalmazás bemutatásáról szóló, a Magyar Építők oldalon megjelent cikkben.

Az interaktív applikáció segítségével meg lehet nézni, hogy milyenek lesznek a felszín alatti építmények, a nyomvonalak és a szerelvények – legalábbis a tervek alapján.

Felfüggesztett beruházások: H7 Hév, Ráckevei-Duna revitalizáció

Az alkalmazásban az állomások szerkezeti- és látványtervei mellett forgalomtechnikai szimulációs videó, illetve egyéb műszaki érdekességek is megtalálhatók. Amint megindul az alagút építése, akkor majd a furópajzs aktuális helyzetét is követni lehet majd.

Az applikációt ide kattintva tudja letölteni.

A FŐMTERV közösségi oldalán megjelent ismertető alatt a felhasználók az applikáció több működési problémáját is jelezték, a cég közlése szerint a hibákat minél gyorsabban igyekeznek javítani.

(Magyar Építők)