Már bőszen az előkészítési szakaszban jár a H6-os HÉV vonal felújítása. A cél az, hogy modernizálják és tovább fejlesszék a tömegközlekedési eszközt. Nem csak a ráckevei hanem a csepeli HÉV vonalát is rendbe hoznák. A terv az, hogy a két HÉV a Közvágóhíd előtt találkozna, ahol a föld alatt futna tovább a Kálvin térig, és erre a szakaszra futna be az elővárosi vasút is. Ez lenne az 5-ös metró projekt.
A kész tervek szerint Dunaharasztin a Fő úti HÉV kereszteződés kétszintű lenne, azaz az autósoknak nem kellene várni a lámpánál, és a sokkal gyorsabb közlekedést biztosító, modern szerelvények jóval hamarabb érnének be a városba. A HÉV hidja megújulna és kétvágányú lenne a vonal.
Bese Ferenc, Soroksár polgármestere közben azt kéri, hogy térjenek el a tervtől, és már a kerületben fusson a föld alatt a HÉV. Ennek alátámasztására aláírásgyűjtésbe kezdett a kerület lakói között a politikus. A telex most azt írja, hogy meg is vétózná a városvezető a ráckevei HÉV felújítását, ha az nem kerül a föld alá. Erről már a főépítésszel együtt egy előterjesztést is készített a polgármester. A dokumentum szerint – amelyet a telex idéz:
„Az egyeztetések során mindvégig következetesen jeleztük, hogy Soroksár esetében terepszint alá helyezés nélkül élhetetlenné válik a kerület központi területe.”
Attól tart ugyanis Bese Ferenc, hogy a sűrűbb közlekedés tovább rontja a kerületben az autósok lehetőségeit. Közben egyébként egy másik, kiemelt állami beruházásban egy az M0-ással összeköttetést biztosító út építése is start tervezés alatt áll a kerületben, amely éppen egy felüljáróval ívelne át a HÉV felett. Ez a fejlesztés a lakosság körében komoly viták kereszttüzében áll.
Arról nem tudni, hogy a föld alatti fejlesztés jelentős plusz költségét honnan teremtenék elő, valamint ha a vétó sikeres lesz, akkor az mennyiben javítja Soroksár közlekedését.