telex: „Elterelnék a Belgrád-Budapest vonal tehervonatait a dunaharasztiak”

//Berényi Attila
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email
telex: „Elterelnék a Belgrád-Budapest vonal tehervonatait a dunaharasztiak”
A dunaharasztiról indult petíció kapcsán ír a Budapest-Belgrád vasútfejlesztésről, és a városi civil kezdeményezésről a telex. A lap Dunaharaszti polgármesterét is megszólaltatta.

Ahogy mi is beszámoltunk róla korábban Dunaharasztin aláírásgyűjtés indult a neten, amelyben azt kezdeményezik, hogy az épülő Budapest−Belgrád vasútvonal teherforgalmát inkább egy, a települések belső, lakott részeit elkerülő vasútvonalon vezessék el. A telex tudósítása szerint a cél az lenne, hogy a városon keresztül csak a személyforgalom haladjon át, ugyanis a jelenleg tervezett fejlesztésben, a jelenleginél 5-7-szer nagyobb forgalom növekvő zaj- és rezgésterhelést okoz. De a petícióban felhívják a figyelmet a védőtávolságon belüli ingatlanok kitettségére és az értékcsökkenésre. Mindezeken fölül közúti torlódások is lehetnek, mivel az átkelők hosszabb ideig lesznek zárva.

A telex kérdésére dr. Szalay László polgármester egyebek között azt mondta, hogy

„Az önkormányzatnak mindent meg kell tennie, hogy a beruházásból fakadó esetleges hátrányokat csökkentse.”

Ezért a városnak most ehhez a helyzethez kell alkalmazkodnia, ebből kell a lehető legtöbbet kihozni – idézi a lap.  A polgármester a vasúti átkelőkkel kapcsolatban elmondta, hogy azok száma nem fog csökkenni, ám új közúti aluljáró vagy felüljáró a település beépültsége miatt nem valósítható meg, csak úgy, ha több lakóházat és ingatlant sajátítana ki a kivitelező. Dr. Szalay László egyébként online egyeztetett a napokban az átkelők ügyében. Erről itt számoltunk be részletesen.

A cikk szerint a városvezető hozzátette: ha a nyomvonal megváltozna és a tehervonatokat a városon kívül vezetnék, a személyforgalom miatt akkor is fejlesztenék a vasutat, hiszen a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia is legalább negyedóránkénti személyvonat-követéssel számol.

A telex kérdéseit feltette az Innovációs és Technológiai Minisztériumot és az RM International Zrt.-nek, de a cikk megjelenéséig nem kaptak választ.

(telex)