A megbeszélés témája a városban található, és a vasút által keresztezett átjárók voltak, derül ki dr. Szalay László közösségi oldalán megosztott közleményből.
A polgármester emlékeztetett, hogy jelen állás szerint Harasztin nem építenének a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésében különszintű közúti átjárókat, maradna az egyetlen, a Némedi úti átjáró, miközben az áthaladó vonatok száma több mint a háromszorosára növekedne. Ez azzal járna, hogy a sorompók sokkal hosszabb ideig tartó zárása miatt komoly torlódások alakulnának ki. Dr. Szalay László leszögezte:
„A mai tárgyaláson világos és határozott álláspontot képviseltem: a fent vázolt helyzet számunkra nem elfogadható, a terveket át kell dolgozni.”
Minimum plusz egy, de inkább kettő különszintű közúti-kerékpáros-gyalogos átjáróra lenne szükség: az egyik a Határ út a másik a Temető utca környékén. Dunaharaszti vezetése az egyeztetésen ismét felvetette, hogy a piac északi oldalára kerékpáros-gyalogos különszintű átjáróra vonatkozó igényt.
Az már biztos, hogy:
„az Eötvös utcában (ezt a környezeti hatástanulmány is tartalmazza) gyalogos aluljáró épül majd, ami az akadálymentesítés miatt rámpaszerűen, hosszan vezet majd le a járda a föld alá. A központi vasútállomáson is felújítják az aluljárót, itt liftekkel végzik el az akadálymentesítést. A Némedi úti aluljárót úgy építik át, hogy szinteltolásos lesz, normál méretű járda és kerékpárút épül, amely az úttest felett helyezkedik majd el.”
A polgármester kevesellte a Máv-Alsó állomásra tervezett 10 db P+R parkolót. A város felajánlotta, hogy erejéhez mérten szerepet vállal a megvalósításban, például a pluszban megvalósuló műtárgyak tervezési költségét állná.
A napokban zajlott le a személyes jelenlét nélküli közmeghallgatás. Erről is beszámolt korábban Dunaharaszti polgármestere, melyről itt olvashat.