Összefoglaló: H6 HÉV lakossági fórum

//Berényi Attila
bkk-mav-hev_husvet_dho_20210331

A H6 HÉV Dunaharasztin. fotó: dho

Megkezdték a H6-os HÉV fejlesztésének tervezését. A munkát a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) végzi. Ennek keretében a lakosságot is tájékoztatják és várják a véleményeket, azaz online lakossági fórumot tartottak. Első körben a Szigethalom és Ráckeve közötti szakaszról volt szó, ám több téma érinti térségünket is.

Vitézy Dávid a BFK vezérigazgatója közösségi oldalán jelentette meg összefoglalóját az online megrendezett eseményről és az ott elhangzott információkról.

Kiemelte, hogy a HÉV felújítása kiterjed a pálya rekonstrukciójára, ezáltal a sebességkorlátozások megszüntetésére, és a sebesség emelésére, a megállóhelyek átépítésére és akadálymentesítésére, az utastájékoztatás megújítására, továbbá P+R és B+R parkolók létesítésére. Emellett a vonalon korszerűbb lesz a ráhordó buszhálózat, új útátjárók, közutak, gyalogos- és kerékpáros kapcsolatok is épülnek.

Elemzésében kiemelte, hogy a H6-os hév mára elavult, lassú, ritka a követés, sem a járművek, sem pedig a peronok nem akadálymentesek, a H6-os és a H7-es csepeli héveknek nincs metrókapcsolata, és a ráckevei hév ma nem versenyképes az egyéni közlekedéssel szemben.

A H6-oson naponta még ilyen feltételek mellett is 27 ezren utaznak, de a fejlesztés után ez 218 százalékkal emelkedhetne meg. A tömegközlekedés, ezen belül a kötöttpályás közlekedés fejlesztését az utazók, illetve a lakosság 93 százaléka támogatja. A felújítás után Ráckevéről, illetve a közbenső állomásokról átszállás nélkül lesz elérhető a belváros, illetve a 4-es, 6-os villamos, a Kálvin térnél pedig a 3-as és a 4-es metró. Ez az új alagút lenne a majdani M5-ös metró első üteme, ugyanakkor 11 kilométer hosszú belvárosi alagút építésével 150 kilométer hosszú, észak-déli irányú átjárható gyorsvasúti hálózat jönne létre, Esztergomtól, Szentendrétől Csepelig és Ráckevéig, illetve Kunszentmiklós-Tassig. Óránként 8 vonat közlekedne a vonalon.

A H6 felújítása a tervek szerint 2022 harmadik negyedévében kezdődhet, információink szerint először a főváros közvetlen közelében lévő szakasz újul majd meg, azaz a Dunaharasztiról közlekedők élvezhetik elsőként a beruházás előnyeit. Erről itt írtunk korábban.

A most rendezett lakossági fórumot még kettő követi, így külön tudnak véleményt nyilvánítani a középső és a legészakibb szakasz mentén élők is. Minden esetben egy külön kérdőívet is ki lehet majd tölteni. Ennek eredményeit figyelembe veszik a tervezés és a kivitelezés folyamán is.

(Vitézy Dávid / facebook)