A Magyar Építő Zrt. kivitelezésében a csarnok tetőszerkezet-építése befejeződött, a csarnokbelsőben található 26 méter magas térállványt elbontották és folytatják a további építési munkákat. Jelenleg a héjazat építésén dolgoznak a szakemberek, a restaurátorok végzik a főpárkány felújítását. A tetőszerkezettel megújul a csarnok belső világítása is, megkezdődött az új világítótestek beépítése.
A projekt keretében megújul 8200 négyzetméteren a vágánycsarnok teteje, a csatlakozó üvegszerkezetek, a pénztárcsarnok, a gyorsétterem, illetve hat homlokzati torony is. Az épület mindkét végén, összesen 2200 négyzetméteren teljesen új lesz az üveg függönyfal, valamint megtörténik az állomásépület többi, eddig fel nem újított tetőszakaszának javítása. Átépül részben a csapadékvíz-elvezetés, továbbá új utastájékoztatási rendszert és a vágánycsarnokban felsővezeték-hálózatot alakítanak ki.
A MÁV kormányzati és uniós források segítségével saját beruházásban fontos utasforgalmi fejlesztéseket, utasáramlási és akadálymentesítési beavatkozásokat végez. A pályaudvar aluljárójában a világítási rendszer teljes felújításával, a beázási problémák megszüntetésével, majd az álmennyezet újjáépítésével megújulnak keresztalagút utasforgalmi terei, növelve az utaskomfortot. Az akadálymentes közlekedés biztosítása érdekében, a pályaudvar gyalogos aluljáróját és a váci vágányokkal szembeni üveges várórészt, az úgynevezett hidegvárót összekötő és jelenleg nem működő liftet kicserélik. A pályaudvar Teréz körút felőli akadálymentes megközelítésére új rámpa épül, az Örökségvédelmi Hatósággal egyeztettek szerint. A pályaudvar területén, a csarnokban a vakok és gyengén látók számára vezető-, úgynevezett „taktilis” sáv készül.