Megváltozik a forgalmi rend az M0-ás egy szakaszán

//Berényi Attila
utinform_m0_valtozas_freepik_20200313

Képünk illusztráció, forrás: freepik

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. MTI-hez eljutatott közleménye szerint a téli üzemeltetési időszak után folytatódnak az M0-s déli szektorának bal pályáján a korszerűsítési munkálatok, amelyek várhatóan szeptemberben fejeződnek be. A halásztelki csomópontnál hétfőtől május elejéig jelentős forgalmirend-változásra kell számítani.

Az utinform.hu közlése szerit a Deák Ferenc híd M1-es autópálya felé vezető oldalát, ahol jelenleg egy sávon halad a forgalom, lezárják, a járműveket pedig sávelhúzással az ellenkező oldalon vezetik. Így a hídon az M1-es felé a három sáv helyett csak két sávon lehet majd autózni.

Szombaton pedig megnyitják az új „gerincúti” csomópontot, így az M1-es felé a 17-es km-nél már le- és felhajtani is lehet.

Halászteleknél a 16-os km-nél, az M1-es autópálya felé vezető oldalon továbbra is zárva tartják a kihajtó ágat. Fontos információ, hogy március 16-án, várhatóan 04.00 órától a felhajtó ágat is lezárják, így akkortól már csak az új „gerincúti” csomópont le- és felhajtóágát használhatják az  M1-es felé haladók.

Pest megyében, a Csepel és Ráckeve közötti összekötőúton (Szigetszentmiklósnál a II. Rákóczi Ferenc úton) a 8-as km-nél, az M0-s autóúti híd alatt 3,8 m-es magasságkorlátozást vezettek be. Napközben, alkalmanként a fél útpályát is lezárhatják, a forgalmat pedig jelzőőrök irányítják.

A kivitelezés előrehaladtával a bal pályát (az M1-es autópálya irányába) szakaszosan adják vissza a forgalomnak, ezáltal a jobb pályán a terelés fokozatosan megszűnik, de a zajvédőfal-építés miatt még kisebb korlátozásokra számítaniuk kell a közlekedőknek.

A korlátozásokról és a térség aktuális forgalmi helyzetéről a közútkezelő Útinform szolgálatánál és a www.utinform.hu oldalon tájékozódhatnak a közlekedők – áll a közleményben.

 

(utinform.hu, MTI)