A buszok az 51-esen kialakított buszsáv után Budapest felé a Némedi útra, majd onnan a Jedlik Ányos útra fordulva folytatják útjukat, ez utóbbin is lesz egy rövid buszsáv a Csonka János és Gábor Áron utcák között, így a buszok itt is ki tudják kerülni a dugót, majd a Gábor Áron utcán jutnak vissza az 51-es főútra, az ottani körforgalomba, derült ki Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari minisztérium közlekedésért felelős államtitkára közösségi oldalán megjelent posztból.
Dunaharaszti Önkormányzata első körben visszadobta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. eredeti ötletét, miszerint a buszokat úgy vezették volna át a Jedlik Ányos utcára, hogy azt egy szakaszon egyirányúsítani akarták, áll a város honlapján megjelent közleményben.
„… a közútkezelői hozzájárulásunkat kérték ahhoz, hogy a Jedlik Ányos úton a Csonka János utcától a Gábor Áron utcáig terjedő útszakaszon a közúti közlekedés kizárólag a Volán buszainak álljon rendelkezésére, azaz a Jedlik Ányos út a fenti szakaszon egyirányú legyen.”
A városvezetés álláspontja szerint ez oly mértékben terhelte volna a Jedlik-Némedi jelzőlámpás csomópontot, majd a Némedi utat, hogy a nagy eséllyel kialakuló torlódás megbénítaná a közúti közlekedést. Az önkormányzat álláspontja szerint
„az egyébként nem túl sűrűn közlekedő buszok sem nyernének az ügyön, nem csökkenne érzékelhetően a menetidejük, mivel a Jedlik Ányos és a Gábor Áron utcán is nagy a forgalom kifelé, és a körforgalomba bejutás is nehézkes lesz, mivel nincs elsőbbségük.”
A dr. Szalay László polgármester nevével fémjelzett dokumentum szerint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. azonban ragaszkodott a forgalmi beavatkozáshoz, így csak kísérleti jelleggel, a Jedlik Ányos utca egyirányúságasának elhagyásával egyezett bele a város a változtatásba. Ám amennyiben nem működik a változtatás, a városvezető kezdeményezni fogja az eredeti állapot visszaállítását a Jedlik Ányos utcában.