Szeptember 1-től él a buszsáv az 51-esen Dunaharasztinál

//Berényi Attila
buszsav-kialakitas-dunaharaszti-51_vitezy-david-facebook_20220830

Az épülő buszsáv az 51-esen Dunaharasztinál. kép: Vitézy Dávid / facebook

A reggeli csúcsforgalomban szeretné gyorsítani a Volánbusz járatait a szaktárca, derül ki Vitézy Dávid posztjából.

A Technológiai és Ipari minisztérium közlekedésért felelős államtitkára közösségi oldalán jelentette be, hogy a Budapest–Kunszentmiklós–Kelebia vasúti beruházás miatti buszpótlás első hónapjainak tapasztalatai alapján döntöttek úgy, hogy be kell avatkozni. A közlekedési szakember szerint a pótlóbuszok menetideje 30-60 perccel több, mint a vonatoké.

Buszsávot alakítanak ki az 51-es egy szakaszára, már változott is a forgalmi rend

„Az új buszsávval a központi régió országos kezelésű főútjainak első buszsávja jön létre, és az egész országban az első olyan, ahol országos közúton vezetünk buszsávot a korábbi forgalmi irányt megfordítva.”

A fentiek azt jelentik, hogy ez a sáv a forgalommal szemben vezeti majd a buszokat. A szakpolitikus azt írja, hogy a buszsáv kiépítése előtt a főútnak ezen a részén 2×2 sáv volt, a buszsáv az egyik korábbi déli, tehát a fővárostól nézve kifelé vezető sávot foglalja el, így álláspontja szerint a legfontosabb, északi irányban nem csökken a közúti forgalom többi szereplője (magánautók, teherjárművek) számára rendelkezésre álló kapacitás.

„A buszok Budapest felé a Némedi útra, majd onnan a Jedlik Ányos útra fordulva folytatják útjukat, ez utóbbin is lesz egy rövid buszsáv a Csonka János és Gábor Áron utcák között, így a buszok itt is ki tudják kerülni a dugót, majd a Gábor Áron utcán jutnak vissza az 51-es főútra, az ottani körforgalomba.”

Vitézy szerint a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése még két-három évig tart majd. Erre az időszakra szól a buszsáv kiépítése is.

UPDATE: Dunaharaszti városának közleménye a forgalmirend módosítással kapcsolatban itt érhető el.

(Vitézy Dávid / facebook)