A Technológiai és Ipari minisztérium közlekedésért felelős államtitkára közösségi oldalán jelentette be, hogy a Budapest–Kunszentmiklós–Kelebia vasúti beruházás miatti buszpótlás első hónapjainak tapasztalatai alapján döntöttek úgy, hogy be kell avatkozni. A közlekedési szakember szerint a pótlóbuszok menetideje 30-60 perccel több, mint a vonatoké.
Buszsávot alakítanak ki az 51-es egy szakaszára, már változott is a forgalmi rend
„Az új buszsávval a központi régió országos kezelésű főútjainak első buszsávja jön létre, és az egész országban az első olyan, ahol országos közúton vezetünk buszsávot a korábbi forgalmi irányt megfordítva.”
A fentiek azt jelentik, hogy ez a sáv a forgalommal szemben vezeti majd a buszokat. A szakpolitikus azt írja, hogy a buszsáv kiépítése előtt a főútnak ezen a részén 2×2 sáv volt, a buszsáv az egyik korábbi déli, tehát a fővárostól nézve kifelé vezető sávot foglalja el, így álláspontja szerint a legfontosabb, északi irányban nem csökken a közúti forgalom többi szereplője (magánautók, teherjárművek) számára rendelkezésre álló kapacitás.
„A buszok Budapest felé a Némedi útra, majd onnan a Jedlik Ányos útra fordulva folytatják útjukat, ez utóbbin is lesz egy rövid buszsáv a Csonka János és Gábor Áron utcák között, így a buszok itt is ki tudják kerülni a dugót, majd a Gábor Áron utcán jutnak vissza az 51-es főútra, az ottani körforgalomba.”
Vitézy szerint a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése még két-három évig tart majd. Erre az időszakra szól a buszsáv kiépítése is.
UPDATE: Dunaharaszti városának közleménye a forgalmirend módosítással kapcsolatban itt érhető el.