Hamarosan megnyílik a dunaharaszti kormányablak

//Tóth Gábor
Képünk illusztráció, forrás: freepik / rawpixel
Tavaly 12,7 millió ügyfél 13,3 millió ügyét intézték a kormányablakok Magyarországon, és tovább nőtt az ügyfél-elégedettség - közölte Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) vasárnap az MTI-vel.

Felhívták a figyelmet arra, hogy 2023-ban négy új kormányablak nyílt, már lehet távolról sorszámot húzni a Kormányablak mobilalkalmazásban, valamint hatékonyabban segítik a vak, gyengénlátó, siket és nagyothalló emberek akadálymentes kiszolgálását.

A fejlesztések az idén is folytatódnak, egyebek mellett három új helyszínnel és két kormányablakbusszal bővül a kormányzati ügyfélszolgálatok hálózata.

A minisztérium kiemelte, hogy 2024-ben tovább folytatódik a több mint háromszáz helyszínen elérhető kormányablakrendszer fejlesztése, így Dunaharasztiban, Turán és Túrkevén kormányablak nyílik, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében és Zala vármegyében pedig egy-egy újabb kormányablakbusz áll szolgálatba.

Rámutattak arra, hogy jelentős fejlesztés valósult meg tavaly az akadálymentesítésben: mára Braille-térképek segítik a vak és gyengénlátó ügyfeleket, emellett az előző két évhez hasonlóan idén is indulnak jelnyelvi tanfolyamok, hogy minden kormányablakban legyen ügyintéző a siket és nagyothalló ügyfelek segítésére.

Tavaly óta a Kormányablak mobilalkalmazás segítségével már távolról is lehet sorszámot húzni, akár már indulás előtt, így az utazással töltött idővel rövidülhet a várakozás – emlékeztettek.

Dunaharasztin tavaly szeptemberében zárt be az okmányiroda. A hivatalon jelentős átalakításokat végeznek jelenleg is. Ebből lesz most kormányablak.

Az okmányiroda és a kormányablak között az a különbség, hogy az okmányiroda elsősorban személyi okmányokkal kapcsolatos ügyeket intéz, ugyanakkor egy kormányablakban már több mint 2500-féle ügy intézhető, illetve kezdeményezhető.

(MTI, dho)