Az „építés során felmerülő többletfeladatok elvégzése” az indoka a plusz költségeknek, vette észre a telex. A Magyar Közlönyben jelentek meg az erről szóló részletek még csütörtök este.
Több ponton módosult a korábban elfogadott műszaki tartalom. A jogszabály csak szó módosításokat jelöl, vagy határozat visszavonásokat. A telex kibogarászta, hogy ezek ténylegesen mit érintenek.
Így a mostani határozat visszavonta, hogy
- megépüljön a Soroksár állomás peronaluljáró hosszabbítása,
- valamint Dunaharasztin a Határ úti különszintű közúti felüljáró megépítése megvalósuljon,
- valamint a kiskunhalasi fejlesztés egy része.
A dunaharaszti Határ útra tervezett felüljáró eredetileg is egy lehetőség volt, és korábban többször elhangzott, hogy mérlegelik annak kivitelezését. Erről alábbi cikkünknek is olvashat.
Pánczél Károly: vasútból HÉV, majd metró! Újabb információk a Budapest–Belgrád-projektről
A kormányrendelet további hat beruházás esetében úgy módosított a korábbi szövegen, hogy az „építés” vagy „megvalósítás” kifejezést „tervezés” szóra cserélte. Ez mások mellett érinti a
- Dunaharasztin a Temető úti közúti aluljáró építését,
- valamint Dunavarsányban összekötő utak építését. Ez az 51-es és az 5202-es utak összekötését jelentette volna különszintű vasúti átvezetéssel Dunavarsány és Délegyháza határán, valamint Dunavarsány északi bekötő út megvalósítása.
A Temető utcai közúti aluljáró egy lakossági igényre adott válasz lett volna. Hogy megvalósul-e ez, a mostani kormányrendelet alapján kérdéses.
Jó hír viszont, hogy a plusz települési igények figyelembevételével a költségek között megjelent két új tétel:
- A vonal menti települési többletigények zajvédelme (Dunaharaszti, Taksony, Kelebia);
- Katonai rakodók megvalósítása (Kiskunlacháza és Szabadszállás vasútállomásokon).
Azaz figyelembe vették az Önkormányzat kérését, és több zajvédő falat telepítenek majd Dunaharasztira és Taksonyban is.