A napokban fut be az első közvetlen, kínai konténervonat a BILK-be

//Tóth Gábor
Képünk illusztráció. forrás: freepik / aleksandarlittlewolf
A kínai főváros mellől indult július 15-én az a konténer szerelvény, amely a teljes utat szárazföldön teszi meg. A 18 napos menetidő végén a soroksári BILK területére fut majd be. Eddig a tengeri vagy légi szállítás beiktatásával hozták az árut.

A szerelvény a kínai Hebei tartománybeli Sicsiacsuang szárazföldi kikötőből indult, az Erenhot határátkelőn lépett be Mongóliába, majd Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és Csehországon keresztül jut el Budapestig a Kína–Európa vasúti cargo fő útvonalán, írja a Magyar Nemzet a Railfreight.com cikkére hivatkozva. Az igencsak hosszú úton napelemeket és tartozékaikat szállítja a vonat, egyéb exportáruk mellett.  A szerelvény célpontja a BILK budapesti intermodális terminál.

A Kína–EU konténervonatok száma az év első felében 7514-re nőtt, míg a szállított konténerek száma 724 ezer a kínai külügyi adatok alapján – tette közzé a Globaltimes.com. A Kínai Kereskedelmi Minisztérium azt közölte, hogy a Kína és az EU közötti kereskedelem az árfolyam-ingadozások ellenére is bővült idén.

(Magyar Nemzet)