Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója közösségi oldalán jelentette be a munka megindulását. A stratégia legfőbb feladata az lesz, hogy megmutassa, milyen beruházások, új kerékpárutak, útépítések, forgalomtechnikai változások szükségesek, hogy az agglomerációban minden vasút- és hévállomás biztonságosan megközelíthető legyen kerékpárral, és legyen biciklitárolási lehetőség is ott. A stratégia 2022. végéig készülhet el a BFK gondozásában, folyamatos együttműködésben az önkormányzatokkal, a civil szervezetekkel és minden érintettel, a Miniszterelnökség részéről Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett.
Átfogó képet kívánnak adni a bringás infrastruktúra jelenlegi helyzetéről, a fejlesztési irányokról. Cél, hogy egy jól működő rendszer szolgálja a biztonságos kerékpározást, akár a vasútállomásra vagy a hévmegállóba akar eljutni valaki, akár a munkahelyére vagy iskolájába járna végig biciklivel az elővárosokban. Mindez azt is jelenti, hogy az elképzelést a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiára alapozzák, amelyet itt nézhet meg.
Fontos szempont lesz az bringák állomásokon való tárolásának lehetősége, de a bérelhető biciklik rendszerét is számításba veszik és azt is megnézik, hogy miként szállíthatóak kényelmesen a vasúton a drótszamarak.