A bérlettel a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a Volánbusz járatait lehet igénybe venni, a dél-pesti agglomerációban. A megoldásról itt írtunk korábban.
Egyik olvasónk azonban kellemetlen tapasztalatról számolt be. Fia utazott – volna – a bérletet használva a Volán egyik járatával. Ám a sofőr nem ismerte a bérletet, azt érvénytelennek minősítette, sőt azt sem engedte meg, hogy normál jegyet vegyen a férfi, hanem leszállította a Budapestre tartó járatról. Az érintett aznap el is késett emiatt a munkájából. Panaszt tett a Volánnál, mi pedig megkerestük a közlekedési társaságot, hogy kiderítsük, milyen tájékoztatást kapnak az új lehetőségről a munkatársaik?
Október 20-áig összesen 41 db ilyen bérletet adott el az értékesítést végző MÁV-Start, áll a VOLÁNBUSZ Zrt. szerkesztőségünknek küldött válaszában. Az eddigi értékelés szerint, mindhárom szolgáltató eszközein használják az utasok az értékszelvényt, mert nagyobb rugalmasságot biztosít.
A társaság közölte, hogy:
„új díjtermék bevezetése esetén a Volánbusz minden érintett munkatársa is értesítést kap, amely tartalmazza a díjtermék leírását, érvényességi feltételeit és – a könnyebb beazonosíthatóság érdekében – annak mintáját is.”
A VOLÁNBUSZ Zrt-hez is befutott közben az említett ügyről szóló panasz, amelyet természetesen kivizsgáltak, és az autóbusz-vezető figyelmeztetésben részesült, egyben a cég elnézést kért az utastól az őt ért kellemetlenség miatt.
Egyben minden utasnak ajánlják, hogy ha panasza van, azt egyrészt jelezheti minden autóbusz-állomás forgalmi irodájában vagy online az info@volanbusz.hu e-mail címen. Segíti az eljárást és megkönnyíti a beazonosíthatóságot, ha a bejelentésben szerepel az időpont, helyszín, járatszám.