Egy darabig biztosan nem javul Harasztin a postai szolgáltatás színvonala

//Berényi Attila
posta_freepik_infadel_20191116

forrás: freepik / Infadel

Állandónak nevezhetők a panaszok, amelyek az állami postai szolgáltatás színvonalát érik. Ez különösen igaz Dunaharasztira. Sőt aláírásgyűjtés is indult. Megkérdeztük a Magyar Postát, mit terveznek? A válasz szerint egyhamar nem lesz változás!

Városunkban 3 úgynevezett „szolgáltatási helyet” tart fenn a Magyar Posta. A legnagyobb, a Nagy Posta (Baktay Ervin tér), aztán ott van a Kisposta a Rákóczi Ferenc utcában, nomeg a Fő úton, az Annaházban üzemelő, úgynevezett postapartner. Az ügyfelek panaszaiból viszont sokkal több van, mint postából. Gyakran látni sorban állókat a Nagy Postánál, van úgy hogy a várakozók már a szabad ég alá kényszerülnek. Sokszor hangzik el, hogy egyszerre csak nagy ritkán üzemel az összes „ablak”, és ha egy nagy adag céges levéllel érkezik valaki, a mögötte állóknak bizony nagy türelemre van szükségük.

A másik két postai szolgáltató hely is népszerű. Ám ezek sokaknak elég messze vannak, és a hagyományos postai szolgáltatásokat leginkább az idősek veszik igénybe.

Nem is oly rég a Kisposta fennmaradása veszélybe került, sokan tüntettek is emiatt. Aztán megszületett a kényszerű megoldás: a város fizeti a kis hivatal költségeit, ám a szolgáltatásért befolyó bevételből nem nagyon részesedik. Tehát amíg a fenntartási terhek helyet kapnak a város költségvetésében, addig biztosan megmarad a Kisposta. Ez egyébként a 2019. évi költségvetésben 17.115.500 ft tételként jelenik meg.

És nem zökkenő mentes a postai szolgáltatás másik vége sem. A kézbesítési gyorsaság többek szerint erősen kifogásolható. Gyakran fordul elő az, hogy hetente egyszer érkezik meg a nagy csomó küldemény. Ennek pedig az a következménye, hogy bizony vannak olyan számlák, amelyek már lejárófélben kerülnek a címzett kezébe, vagy már le is járt a befizetési határidő. És ilyenkor a feladónak gyakran hiába mondja az ügyfél, hogy nem ő a ludas a csúszásban!

Ezeket a panaszokat tártuk a Magyar Posta Zrt Kommunikációs Osztálya elé. Onnan pedig azt válaszolták, hogy a

„ … Magyar Posta a jogszabályi elvárásokat messze meghaladva üzemeltet az országban közel 2700 postát, miközben a hagyományos postai szolgáltatások iránti kereslet csökken. Hasonló tendencia érvényesül Dunaharasztiban is, ahol 3 szolgáltatóhely van. A várakozási idő csökkentése miatt munkaszervezési intézkedéseket tettünk. Amennyiben valamelyik területen indokolttá válik a munkaerő pótlása a normál üzemmenet ellátásához, úgy a posta vezetése megteszi a szükséges intézkedéseket, hogy a létszámot biztosítsa.”

Közben aláírásgyűjtés is indult. Az Alsóvárosban élők egy része azt szerette volna, hogy ott is létesüljön egy új posta. Közel 200-an írták alá a kezdeményezést. Indokaik szerint arrafelé sok idős, beteg ember vagy kisgyermekes család él. Nekik pedig nehézséget okoz a „legközelebb lévő” nagy postára eljutni.

Ennek a kérésnek sem volt túl nagy hatása. Az udvarias reagáló levélben lényegében a fent idézett választ ismételte meg a Magyar Posta hálózati igazgatósága. Azt határozottan kijelentik, hogy új posta létesítését nem tervezik Dunaharasztin. Ehelyett felhívták a figyelmet az újonnan bevezetett segítő szolgáltatásokra, amelyek a digitális világ adta lehetőségeket kihasználva nyújtanak segítséget. Ilyen például az iCsekk szolgáltatás, ennek segítségével mobiltelefonon keresztül is befizethetők a számlák.

Azt azért ne feledjük, hogy az idősebb korosztály egy része nincs nagyon jóban ezekkel a fejlesztésekkel, és van egy széles réteg, aki nem is engedheti meg magának az erre alkalmas eszközök beszerzését.

Egyelőre tehát úgy tűnik, hogy marad a sorban állás a postán, és a későn érkező csekkek után a magyarázkodás a szolgáltatók felé.

 

(dho)