Marad még a reggeli zsúfoltság a vonaton

//Berényi Attila
vasut_mav_tomeg_pexels_163856_20191106

forrás: pexels

Több olvasói panasz is befutott, miszerint többen egyszerűen nem férnek fel a MÁV reggeli járataira. Vannak, akik emiatt a munkából, vagy a suliból késnek el. Az emberáradat pedig marad, egyre többen használnák Dunaharasztiról is a közösségi közlekedés ezen formáját. Megkérdeztük a MÁV-tól: mit terveznek?

Az Állami Vasúttársaság szerkesztőségünkhöz eljutatott válasza szerint: az elmúlt időszakban jellemzően olyan esetekben érkezett észrevétel, amikor a vonatok műszaki hiba miatt esetenként kevesebb kocsival, illetve kevesebb motorvonattal közlekedtek. Az ígéret szerint mindent megtesznek azért, hogy ezeket az eseteket csökkentsék. Persze ez nem nagyon vigasztalja azt, aki a peronon csak bámul a vonat után, amire nem fért fel.

A tájékoztatás szerint a MÁV rendszeresen végez, úgynevezett utasszámlálást. Az eszközpark függvényében igazítják a vonatok összeállítását az utasforgalomhoz. Azaz, ha látják az igényt, és van tartalékban fölös kocsi, akkor bővíthető a szolgáltatás. A reggeli csúcsidőszakban a legkihasználtabb vonatok jelenleg is két FLIRT-egységes, vagy 7, illetve 5 kocsival közlekednek.

Persze, ha már fenn van végre a vonaton az emberfia, akkor nem mindegy, hogy a szerelvény hová fut be. A MÁV tájékoztatása szerint a Dunaharasztit is érintő ingázó vonatok jelenleg azért tudnak a Keleti pályaudvarról fordulni, mert február elejétől a 80A jelű, Budapest–Hatvan vonalon a pályarekonstrukció miatt kevesebb vonat közlekedik. Onnan pótlóbuszok szállítják az utasokat december 8-ig, így a Keletiben addig elegendő kapacitás áll rendelkezésre, hogy a kelebiai vonalról – tehát felölünk – fogadjon járatokat. December 15-től, a szokásos éves menetrendváltástól lép érvénybe a 2019/2020-as menetrend. A kialakításakor az utasok igényeinek szeretne minél jobban megfelelni a MÁV-START, de a végleges menetrend egyeztetése jelenleg még folyamatban van, áll a válaszban, mely szerint, amint készen van az új menetrend, akkor azonnal tájékoztatják az utazóközönséget. Tehát csak később derül ki, hogy ismét Kőbányai-Kispestre vagy a Keletibe futnak-e be a vonatok.

Nyilván a harasztiaknak kedvező döntés megszületéséhez hozzá tudna járulni az is, ha az önkormányzat kicsit lobbizna az érdekükben a MÁV-nál.