Az MTI-nek küldött közleményben kiemelik: Magyarországon a legelterjedtebb csomagolóeszköz a műanyag. Ennek a mennyisége viszont már olyan mértéket ölt, hogy a lakosság döntő része mindenképpen helyeselne egy olyan megoldást, ami a műanyagok kidobása helyett azok begyűjtésére épül.
A márka megbízásából, idén áprilisban készült országos kutatás szerint a hazai felnőtt lakosság 61 százaléka támogatná, ha visszaválthatók lennének a boltban vásárolt műanyag palackok. Másrészt a válaszadók jelentős hányada, 34 százalékuk annak is hangot adott, hogy örülnének, ha az ásványvizes palackok – amelyekből évente több tízmillió gördül le a hazai gyártósorokról – a mostaninál is kevesebb műanyag felhasználásával készülnének.
A kutatás adatai alapján az sem változott, hogy a magyar vásárlók körében továbbra is a 1,5 literes kiszerelésű ásványvizek a legnépszerűbbek, amelynek az ideális jellemzőit is megfogalmazták a válaszadók. Kiemeltnek nevezték, hogy ha azt Magyarországon palackozzák (40 százalék), hogy az összetételéről, a gyártásáról pontos tájékoztatást nyújtson a termék címkéje (36 százalék), hogy súlyra könnyű legyen, és lehetőség szerint minél kevesebb műanyagot tartalmazzon (29 százalék), ugyanakkor semmiképp se horpadjon be víziváskor (34 százalék).
A Pulzus Kutatási Rendszer által, a Mizse felkérésére elvégzett felmérést április 5. és 11. között készítették.