Újabb módszerrel próbálkoznak a netes csalók

//Tóth Gábor
banki-csalo-telefonhivasok_freepik_20210907

Képünk illusztráció. forrás: freepik

A bankok egyik fontos szolgáltatása, hogy biztonsági okokból figyelik számlamozgást – ha valami fura pénzmozgást észlelnek, jelentkeznek az ügyfélnél. Ezt használják ki most a csalók.

Az új módszer szerint – amelyre a rendőrség, közösségi oldalán megjelent posztban hívja fel a figyelmet – a bűnözők magukat banki alkalmazottnak adják ki telefonon. Közlik az áldozattal, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számlán, például online vásárlást kezdeményeztek róla. Felajánlják, hogy közösen ellenőrizzék a tranzakciót. Ez normál esetben nem történik meg, hiszen telefonon az igazi banki alkalmazott megkérdezi, hogy megtörtént-e a vásárlás, ha nem a válasz, akkor ő az összes adatra rálát és intézkedik. A csalók esetében itt már érdemes megszakítani a hívást.

Ha vonalban marad az áldozat, akkor leegyeztetik a kártyaszámot, majd azt kérik a bűnözők, hogy töltse le a TeamViewer vagy az AnyDesk programot, ezzel távoli hozzáférést biztosítva a számítógépéhez. Innentől minden kódot, lépést látnak az elkövetők abból, ami a gépen történik. Pont ezért arra kérik Önt, hogy lépjen be a Netbankba, így megszerezve az összes szükséges adatot, kódot. Miután ez megvan, még megkérik arra, hogy törölje a programot, így maga a károsult tünteti el a nyomokat. Ez után már akadálytalanul fosztják ki az áldozat számláját.

A rendőrség azt kéri, hogy legyen körültekintő, idejében szakítsa meg a hívást és netbankon keresztül ellenőrizze a számláját, vagy használja a számlavezető bank telefonos ügyfélszolgálatát.

(Magyar Rendőrség / facebook)