Külön szabályok a társasházak működésében a járvány idején

//Tóth Gábor
Megosztás itt: print
Megosztás itt: email
Külön szabályok a társasházak működésében a járvány idején
A tavaszi veszélyhelyzet időszakból okulva most külön rendelet született arról, hogyan is kell működnie egy társasháznak a pandémia idején.

A rendeletet az ittlakunk.hu portál szúrta ki, és itt érhető el teljes egészében. A társasházakra vonatkozó rész a 10. paragrafustól kezdődik.

A szabályzó szerint:

  • “szokásos” közgyűlést nem lehet tartani, éves beszámolót, ennek megszavazását, ilyesmit el kell halasztani, később pótolható lesz (a vészhelyzet megszűntétől számított 90 napon belül).
  • viszont, ha a lakók kérik a közgyűlés összehívását, azt meg kell tartani, de csakis írásos formában. Még akkor is, ha ezt egyébként a társasház alapító okirata nem tenné lehetővé egyébként. A meghívóban kell rögzíteni, meddig lehet szavazni, és nyolc nap múltával írásban kell mindenkit értesíteni az eredményről.
  • pont az ilyen, írásbeli döntések miatt külön felhívják a társasház kezelőjének figyelmét, hogy milyen mértékben jogosult hozzászólni a döntésekhez. Most nem elég, ha egy családból lejön valaki, és bólogat: tudni kell, mi a tulajdoni hányada, és hogy tényleg jogosan képviseli-e mondjuk a nagyit.
  • a tavaszi szabályozás mintájára a veszélyhelyzet ideje alatt nem lehet felmenteni a közös képviselőt, ő sem szüntetheti meg a megbízatását.
  • ha a közös képviselő valami miatt nem tudja ellátni a feladatát, megfogyatkozik az intézőbizottság, legvégső esetben bármelyik tulajdonostárs elláthatja a közös képviselői feladatokat.
(ittlakunk.hu)