A HÉV-eket is kezelő MÁV-csoport első embere azt írta, hogy az 54 új járműből 18 szerelvénynek kell megérkeznie 2029 utolsó napjáig.
Hegyi Zsolt elismerte, hogy a magyar vasút járműállománya megérett a fiatalításra.
„Különösen igaz ez a HÉV-re, ahol gyakran 50 évnél idősebb járművek szolgálják ki az utasokat. Ezeket a motorkocsikat zömében még az NDK-ban gyártották, de jócskán túlélték a berlini fal leomlását is. Bár tiszteletet ébresztő megbízhatósággal és strapabírással dolgoznak (a HÉV menetrendszerűsége 99% feletti!), már régen nyugdíjba küldtük volna őket, ha tehetjük…”
A vezető szerint a MÁV-csoporton kívül álló okok miatt hiúsultak meg a korábbi beszerzések. Bár a HÉV szerelvényeket folyamatosan karbantartják, de a közeljövőben többet ki kell vonni a forgalomból.
„Ezért olyan fontos hír a számunkra az, hogy a mai napon elindíthattuk 54 db, egyenként 600 utas szállítására képes, modern, alacsonypadlós HÉV-szerelvény beszerzését. Az első 18 db új jármű fedezetéül jelentős részben a fel nem függesztett uniós források szolgálnak.”
Mivel az ilyen pénzek felhasználása rendkívül szigorúan szabályozott, így 2029. december 31-ig szolgálatba kell állítani az elsőket, különben elvész a támogatás.
A közlemény szerint ezek nem nálunk, hanem a H5 vonalán állnak majd szolgálatba.
				





								
								
								
								
								
								










								
								

































































