A BKK Mobilitási Témacsoportja a napokban egyeztetett a HÉV vonalak üléséről. A BKK egyébként nem felügyeli ezt a fajta kötöttpályás közlekedést, az már jó ideje a MÁV-csoport alá tartozik. A BKK a civil partnerekkel folytatott megbeszélésén vetődött fel, hogy a H7 (Csepeli HÉV) vonalán állítsák forgalomba a Budapestről kikerülő sokak által csak hannoveri villamosnak hívott TW-6000/6100 típusú járműveket. Ezek a 2024 őszétől érkező új CAF-villamosok beállítása miatt válnak feleslegessé, derül ki a BKK oldalán megjelent közleményből.
Hegyi Zsolt a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi oldalán megjelentett videójában cáfolta, hogy bármilyen változtatásra készülnének. A szakember azt elismerte, hogy a szerelvények elöregedettek.
„Azok a HÉV szerelvények, amelyek elérik a 60. életévüket, nem közlekedhetnek tovább!”
A vezető szerint 2025-ben 4 olyan jármű lesz, ami ezt az életkort eléri. Így a feladat az, hogy a fiatalabb szerkezetekből ugyanennyivel többet állítsanak forgalomba. Az ehhez szükséges forrás és alkatrészellátás rendelkezésre áll.
„Akkor tudjuk a menetrendhez szükséges járműdarabszámot biztosítani, hogyha hatékonyabb karbantartással, gyorsabb javítással minél több, félreállított járművet teszünk újra szolgálatképesség!”
Most éppen egy 6 éve a forgalomból kiemelt HÉV-et újítanak meg teljesen, kívül-belül. Hegyi Zsolt hangsúlyozta, hogy a HÉV-en 2025-ben nem lesz menetrendváltozás:
„… ugyanakkor, ugyanazok a vonatok, ugyanolyan hosszúságban és ugyanolyan férőhelykapacitással fognak közlekedni, ahogy teszik ezt most is.”