Még 2016 második felében kötött megállapodást a kormányzat és Budapest önkormányzata a fővárosi és elővárosi vasúti szolgáltatásokról, illetve a fővárosi és elővárosi, autóbusszal végzett szolgáltatásokról, emlékeztet az index. Ám most a feleknek nem sikerült megállapodniuk, így nem lesz folytatás.
A lap úgy értesült, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium álláspontja szerint Budapest Főváros Önkormányzata mintegy 2 milliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak, és mivel az ÉKM ajánlatát az önkormányzat nem fogadta el, így a 2022. év pénzügyi zárása nem történt meg. Ha ez tényleg így van, akkor 2024. március 1-től a helyközi bérletekkel, így például a vármegye- és országbérletekkel, vagy azok 24 órás változataival utazhatnak majd azok, akik ingáznak és a Budapest bérletet vették igénybe.
A lap kormányzati forrása hozzátette, hogy Budapest közösségi közlekedése, szemben más vidéki nagyvárosokkal 12 milliárd forintos támogatást kapott az államtól. A szerződés felbontásával felszabaduló összeget más települések támogatására vagy a vidéki munkavállalók bérének fejlesztésére használták, írta a lap a forrására hivatkozva.