A szentendre.hu oldalon megjelent cikk szerint a tárcánál Fülöp Zsoltnak elmondták, hogy 2024 márciusáig kiírják a közbeszerzési felhívást, és gyorsított eljárásban nyárig el is indítják a beruházást. Ám csak úgy érdemes lehívnia a kabinetnek az unió helyreállítási és ellenállóképességi tervében (RRF) Magyarország számára rendelkezésre álló hitelkeretet, ha a fejlesztést 2026. június 30-ig be lehet fejezni, mert ez a beruházások befejezésének véghatárideje. Ettől az időponttól kell az utasokat szállítania a szerelvényeknek, hacsak nem sikerült két évvel meghosszabbítani a határidőt.
Szentendre polgármestere elmondta, hogy a jelenlegi tervek szerint a beruházásra szánt összegből a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV vágányait, biztosítóberendezéseit, valamint a peronokat lehet majd felújítani.
„Ugyanakkor azt még nem tudni, hogy pontosan milyen hosszúak lesznek a peronok, mert azok hossza a szerelvényektől függ, azokat pedig a MÁV fogja beszerezni.”
A HÉV vonalak felújítását még 2022. augusztusában nyilvánította a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásnak. Aztán idén szeptemberben az építési és beruházási miniszter javaslatára a kormány törölte a projektet, mivel az a 2024-es budapesti olimpia megrendezéséhez kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztések csomagjában szerepelt. A tervezés és a fejlesztés előkészítése közben folyamatosan zajlott. Az érintett szervek kérésére Dunaharaszti képviselő-testülete is több olyan határozatot fogadott el, amely a HÉV beruházást segíti.