A fejlesztés déli szakaszán élők azt találgatják, mikor ér el hozzájuk a munka dandárja. A MÁV közösségi oldalán hozott nyilvánosságra egy közleményt. E szerint:
„A Budapest-Belgrád vasútvonal kapacitásbővítő korszerűsítés alatt álló magyarországi szakaszának nagy szerepe lesz abban, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon.”
A közlemény szerint Kiskőrösnél már elbontottak 6100 vágányméter hosszú vasúti pályát, 21 váltót (kitérőt), a peronokat és az alépítményt, továbbá a keskeny nyomközű vasút vágányhálózatát is. Már az új alépítmény is készen van,
„… 3500 vágányméter vasúti pálya és egy útátjáró.”
A közleményben megerősítették, hogy a szakaszon az engedélyezett sebesség az átmenő vágányokon 160 K/h lesz és két átmenő fővágány lesz.
Már itt dolgoznak az úgynevezett vágánystabilizáló nagygépek is. Augusztus 30-ig itt teljesít szolgálatot a világ egyik legnagyobb vasútépítőgép-gyártója, a Plasser & Theurer által épített vágánystabilizálógép dolgozik. Ez a gép a vasúti pálya „úthengere”, amely az ágyazat tömörítését végzi el.
„A napokban ezen a szakaszon dolgozik a MÁV FKG másik vasútépítő nagygépe, a kitérőaláverő-gép is.”
Egyébként 2022. szeptember 1-én tartanak lakossági fórumot a Budapest-Belgrád-projektről Soroksáron. Itt 18 órakor kezdődik majd az esemény.
Taksonyban szintén lesz lakossági fórum ebben a témában, itt 2022. szeptember 5. 18.00 óra a dátum.