Már fűtenek a HÉV-en, de van, akinek ez sok

//Tóth Gábor
Képünk illusztráció, forrás: freepik / galinkazhi
Ebben az időszakban az egyik leggyakoribb panasz a H6-as HÉV utasaitól, hogy túl meleg van a szerelvényeken. Van megoldás!

A MÁV-HÉV Zrt. közösségi oldalán egy poszt sorozatban mutatja be a tömegközlekedési eszköz különböző vonalainak fűtési sajátoságait.

MÁV-HÉV Zrt.

Kedves Utasaink! Folytatjuk a HÉV-ek fűtését bemutató sorozatunkat. … Mielőtt „jönnek a mínuszok”, a leggyakoribb utaspanasz a H6-os vonalon a „túl meleg volt a HÉV-en, forró volt az ülés”. A H6-os vonal jellemző járműve az MX-es típus, mely a legerősebb fűtéssel rendelkező HÉV vonat.

A H6-os vonal jellemző járműve az MX-es típus, mely a legerősebb fűtéssel rendelkező HÉV vonat. A HÉV-en három fűtési fokozat van: ezek az ülések alatt található bekapcsolt fűtőtestek mennyiségét jelentik, azonban csak a mennyiségük szabályozható, a fűtési hatásfok, a leadott hő mértéke nem! Az MX-es HÉV-en a legkisebb, 1-es fűtési fokozaton néhány ülés nagyon felmelegszik (ezek egyenletesen elszórva találhatóak meg a szerelvényekben), illetve, ha sok az utas és a hőmérséklet 10 fok körül van, akkor az utastér túl is melegedhet. A HÉV járművezető a külső hőmérséklet alapján köteles bekapcsolni a fűtést. Mivel ő a vezetőfülkében van, így azt nem érzi, hogy már „túl meleg van” az utastérben. Ilyenkor egyszerűen szólni kell a vezetőnek, ő pedig lekapcsolja a fűtést. Persze ez nem jelenti azt, hogy egy másik utas ezzel egy időben nem kezd el fázni, de nyilván szavazást nem fognak tartani minden járaton a fűtésről.

Ez egy átmeneti probléma, hiszen egyre hidegebb lesz, így egyre jobban igénylik majd az utasok, hogy fűtsenek a szerelvényekben, derül ki egy kommentre adott válaszből.

(MÁV-HÉV / Facebook)