Valószínűleg lesznek a Keletibe futó elővárosi vonatok

2025. november 7., 12:23
//Berényi Attila
elovarosivasut_freepik_251107

Képünk illusztráció. forrás: freepik

Ha nem is gyorsan, de a vége felé közeledik a Budapest-Belgrád-projekt. A vasútfejlesztés kapcsán egyre fontosabb kérdés a déli agglomerációban lakók között, hogy az elővárosi szerelvények végállomása hol lesz. Indult aláírásgyűjtés, politikusok is lobbiznak és a vasúti szakma is kiáll véleménye mellett.

Délegyháza, Kiskunlacháza, Taksony, Dunavarsány és Dunaharaszti lakóit is érinti, hogy az elővárosi vasút végállomása hol lesz. A tervek szerint csúcsidőben negyed óránként indulnának el a szerelvények. Ám ezt a terhelést a már meglévő mellett nem bírja el a Keleti pályaudvar, így az elsődleges tervek szerint Kőbányára, azaz a KÖKI-be futnának be a szerelvények.

Az elmúlt hetekben petíció indult azért, hogy ez ne így legyen. 1300 ember írta alá a kezdeményezést, miszerint a Keleti legyen a térség pályaudvara. Veresegyházi Béla, Dunavarsányi önkormányzati képviselő közösségi oldalán jelentette be, hogy Pesterzsébet képviselő-testülete is a kezdeményezés mellé állt.

A teljes képhez hozzá tartozik, hogy sokan vannak azok is, akiknek a kőbányai végcél lenne a megfelelő, de az az oldal nem indított petíciót.

Bóna Zoltán és Pánczél Károly a térség parlamenti képviselői már jó ideje együtt lobbiztak azért, hogy néhány szerelvény végállomása a Keletiben legyen, így a két végállomás a legtöbb ember igényeit kiszolgálná. Szerkesztőségünknek nyilatkozva Pánczél Károly elmondta, hogy a cél az lenne, hogy minél jobban kihasználható legyen a megújuló elővárosi vasút.

Bóna Zoltán a témában a Dunavarsányi naplónak azt mondta, hogy

„Ezúton szeretném eloszlatni a kételyeket, hogy Magyarország Kormánya és én is pontosan tudjuk, milyen igényei vannak a térségben élőknek, ezért abba az irányba mozdultunk el, hogy a közeljövőben elinduló vasúti közlekedésben néhány – vagy akár több – szerelvény ne csak a Kőbánya-Kispesti állomásig, hanem egészen a Keleti pályaudvarig közlekedjen.”

Dr. Szalay László Dunaharaszti Város polgármestere kérdésünkre leszögezte, hogy a városvezetés azt szeretné, ha

„A MÁV úgy alakítaná ki menetrendjét, hogy abban minél jobban figyelembe veszik az itt élők igényeit és véleményét.”

Információnk szerint egyébként a vasutas szakma ragaszkodik a két végállomás gondolatához, azaz ők is azt szeretnék, ha a Keletibe és a KÖKI-be is futnának be térségünkből szerelvények.

(dho)