A GVH közleménye szerint azért indított versenyfelügyeleti eljárást indított a céggel szemben, mert valószínűsíthetően:
- fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlata május 28-tól alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztókat a termékekkel kapcsolatos tájékozott ügyleti döntés meghozatalában,
- a július 25-28. között meghirdetett „Őrült napok” elnevezésű akciójában több terméket is jelentős árkedvezménnyel népszerűsített, majd törölte az érintett termékekre leadott rendelések többségét,
- október 31-től a szállítási határidőkről valótlan tartalmú tájékoztatást nyújt a fogyasztóknak,
- július 22-től bizonyos termékek esetében előnyként jeleníti meg a fogyasztót a jogszabály erejénél fogva megillető 14 napos elállási jogot, valamint a termékgarancia idejét.
A hatóság kiemelte, hogy az eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Éppen arról szól a folyamat, hogy tisztázzák, minden jogszerűen történt-e. Minderre három hónap van.
A GVH 2021-ben már vizsgálta az eMAG akciótartási gyakorlatát, melynek eredményeként – 200 millió forintos pénzbírság mellett – mintegy 4 milliárd forint értékű jóvátételi vállalásainak végrehajtására kötelezte az eljárás alá vont vállalkozásokat.