Az eMAG Magyarország korábbi több helyszínen működő, bérelt raktárait kiváltó új, saját tulajdonú, közel 40 milliárd forintos befektetéssel dunaharaszti logisztikai bázisa tavaly, a Black Friday kapcsán mutatkozott be először, éles helyzetben.
A jelentős mértékben automatizált létesítmény felkeltette Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubjának figyelmét. A szervezet saját, a raktározási iparban tevékenykedő tagjait invitálta meg az eMAG logisztikai bázisának bejárására, amelyen a központban saját hubot működtető Sameday futárszolgálat is képviseltette magát.
A bejárás utáni kerekasztal-beszélgetésen Taba Péter, az eMAG Magyarország logisztikai vezetője, Polgári Balázs, az eMAG ügyfélszolgálat és Marketplace Support vezetője, valamint Szép Károly, a Sameday kereskedelmi- és marketingigazgatója válaszolt a logisztikai szakemberek kérdéseire.
Az eMAG dunaharaszti bázisa egyidejűleg akár 127 kamiont képes fogadni, belsejében még főszezonon kívül is termékek százezrei találhatók kávékapszulától a kerti medencéig, ezekből az eMAG kétszer annyit tud készleten tartani, mint a korábbi öt külön lokáción együttvéve, a termékek biztonságát több mint 1200 belső kamera felügyeli, amelyekkel egy-egy árucikk “életútja” is végig lehet követni a bevételezéstől a rendelésre való kiszállításig.
A komplexum kapacitásait úgy tervezték, hogy a forgalom több évnyi bővüléshez, illetve a régiós terjeszkedéshez is stabil alapokat biztosítson, de még ezek elérése esetén is rendelkezésre áll a hely egy, a meglévővel azonos méretű raktárbázis bejáratához vezető út túloldalán. A jövőbeli teljes kiépítettséghez lett méretezve az elektromos hálózat, a tűzoltóvíz-tartály, de még az esővíz-elvezetés is.