Általánosságban tapasztalható, hogy óriási a bevételkiesés, amelyet elszenvednek a vendéglátásban vállalkozók is. A szektor már az első, tavaszi kényszerű leálláskor nagy sebeket kapott.
A dunaharaszti Bacchus Pub munkatársa, Ceglédi Tamás azt mondta szerkesztőségünknek, hogy a lehetőségként megmaradt házhozszállítás működik náluk is, ám ugyanazokat a számokat képtelenség produkálni, mint a normál rendben működő éttermeknél. Az 5 százalékos kedvezményes ÁFA a fennmaradás támogatásához jó, az étterem kiszállítási árai ugyanis amúgy is alacsonyabbak. A forgalom drasztikusan visszaesett.
A szintén Dunaharasztin üzemelő Bohém Szakácsok társtulajdonosa, Bohár András azt mondta lapunknak, hogy a vendéglátó szektorhoz képest ők kisebb visszaesést érzékelnek egyelőre – persze még alig több mint egy hét tapasztalatai állnak rendelkezésre. Mivel az étterem eddig is erősen alapozott a házhoz szállításra, és a rendelésre elvitelre főzésre, jóval rugalmasabban tudtak átállni. Ráadásul a tulajdonos beszámolója szerint a tavaszi tapasztalatokat felhasználva nagyon gyorsan tudtak alkalmazkodni. Elbocsátani senkit sem kell tőlük, aki a kiszolgálásban most feladat nélkül maradt, azt a házhoz szállításba tették át.
Hufnagel Béla a taksonyi Sziget Étterem tulajdonosa 95 százalékos forgalom kiesésről számolt be. A fennmaradó rész az elvitelre való kiszolgálást jelenti. Itt többségében a vendégek maguk jönnek el az ételért, ha ki kell szállítani, akkor egy-egy kolléga ül kocsiba. A neten működő gyűjtőoldalak a régióban nem az elvárásoknak megfelelően működnek a térségben a szakember szerint. Egyelőre nem is számítanak arra, hogy ebben az évben újranyithatna a szektor, figyelembe véve a jelenlegi járványügyi adatokat. A Karácsony és a Szilveszter időszakában az elviteles kiszolgálással kalkulálnak.