A hvg.hu tudósítása szerint Keresztes László Lóránt arra kérdezett rá Szijjártó Péternél, hogy ha a kormány tájékoztatása szerint a trieszti, az állam által nemrég megvásárolt kikötő minden igényt kielégít, akkor miért van szükség az 1000 milliárd forintos, nagyrészt hitelből építendő vasútvonalra? Ez utóbbi ugyanis a pireuszi kikötőhöz teremt majd kapcsolatot.
Szijjártó Péter válaszában kifejtette: a trieszti kikötő nem mérhető a pireuszi kikötőhöz, a nagyobb hajók az előbbit nem tudják használni. A kormány megpróbál bekapcsolódni a Nyugat és Kelet közötti áruszállításért folyó versenybe, ezért kell a vasútvonal, hogy felénk jöjjenek a kínai áruk Nyugatra. A külügyminiszter szerint mindkét kikötői útvonalra szükség van.
Keresztes azt mondta, nincs megalapozva az ezermilliárdos projekt megtérülése, erre a kérdésre nem is válaszolt Szijjártó. A politikus nem, a Parlament viszont elfogadta a külügyminiszteri választ.
A Budapest-Belgrád vasútvonal tervezett fejlesztése, megvalósulása esetén érinti a Dunaharasztit ketté szelő vasúti szakaszt is.
(via: hvg)