Senkinek sem jelent újdonságot, hogy az agglomerációban élőket a fővárosba vezető utak túlterheltek. Ez érvényes a Budapest déli határában található területekre is. Az agglomerációs települések igyekeznek segíteni egymást a probléma kezelésében, Soroksár, mint fővárosi kerület, azonban inkább letúrná magáról a gondot.
Szeptember utolsó napjaiban értesítette a Budapest Közút Zrt. Dunaharaszti Város polgármesterét, hogy Soroksár polgármesterének kérésére, „Mindkét irányból behajtani tilos – kivéve célforgalom munkanapokon 7:00-9:00” jelzőtáblákat helyeznek ki a soroksári Las-Torres Béla utcába, mindkét irányba. Ez az útszakasz, amely rendkívül rossz minőségű egy szakaszon, segít abban, hogy az Újhelyi dűlőben élő Harasztiak ne egy óriási kerülővel érjék el a budapesti úthálózatot. Az út felújítása a Budapest Közút Zrt, mint fenntartó feladata lenne. Az érintett lakók már irányba kényszerítésével, illetve az út „menekülőút” státuszának megszüntetésével a reggeli csúcsforgalomban Dunaharaszti belterületén, az 510-es úton a jelenleginél is nagyobb torlódás alakulna ki. Ez nem csak a Harasztin élőket, hanem az agglomeráció délebbi területeiről ingázókat is rendkívül hátrányosan érintené.
Bár ezt a kezdeményezést pár éve már felvetette Bese Ferenc, soroksári polgármester, de akkor megállapodtak dr. Szalay László haraszti polgármesterrel, hogy nem él ezzel a szomszédos kerület. A mostani, ultimátum szerű bejelentés után ismét leült egymással a két városvezető. Megegyezésükről mindketten beszámoltak közösségi felületeiken.
Bese Ferenc, soroksári polgármester kísérleti megoldásként számolt be a megszületett kompromisszumos megállapodásról, miszerint Dunaharaszti a saját területén helyez ki korlátozó táblákat, amely értelmében csökkenti az említett út forgalmát.
Dr. Szalay László, dunaharaszti polgármester közleményében kitért arra, hogy az ügyben egyeztetni kell az 510-es utat fenntartó Magyar Közúttal, mivel a forgalom átalakítása hatással lesz a főközlekedési útra is.
A két polgármester egyeztetésén jelen volt Hajdu Zsolt, az érintett dunaharaszti terület önkormányzati képviselője is. A politikus kiemelte, hogy a tervezett intézkedés jelentősen megnehezíti a Dunaharasztin és az agglomerációban élők közlekedési helyzetét.
Soroksár szerint egyébként azért van szükség a korlátozásra, mert az érintett út közelében élők reggelente jelentős forgalomterhelésre panaszkodnak. Hasonló problémával küzd egyébként a teljes agglomeráció.
Sok közlekedő és szakember felvetette, hogy egyszerű megoldás lenne a Soroksár előtti dugó csökkentésére, ha a Haraszti úton a János apostol utca magasságában található jelzőlámpákat (LIDL lámpák) legalább a reggeli órákban sárga villogóra állítanák át. A tapasztalat az ugyanis, hogy ha ezek nem működnek, akkor sokkal akadálytalanabb a forgalom, nem alakul ki ekkora dugó, és csökken a párhuzamos utcák terhelése is. Információink szerint Soroksár vezetése ezt azért utasítja el, mert szerintük a helyi Hősök terénél alakulna ki az a dugó, amely jelenleg Dunaharaszti határában kulminálódik. Ez az indoklás azért is érdekes, mert a délutáni, hazafelé tartó forgalomban ugyanúgy dugót alakítanak ki a lámpák, fordított irányban, amely egyébként valóban Soroksár területén jelentkezik.
Bese közleményében így fogalmaz:
„Tudjuk, hogy a forgalom minden érintett településen okoz nehézségeket, ugyanakkor nekem polgármesterként Soroksár érdekeit kell mindenek felett képviselnem.”
Ám az agglomerációs közlekedés nehézségeit nem lehet településenként kezelni, hanem kizárólag együttműködve a többi érintett várossal, nagyközséggel. Dunaharaszti egyébként eddig is így állt a problémához, akkor is, ha pont a területén alakul ki minden reggel dugó az 51-es főúton, vagy éppen az 510-es úton. Emlékezetes, hogy Dunaharaszti a közútkezelő kérésére egyirányúsította a Jedlik Ányos utcát egy szakaszon, annak érdekében, hogy a déli településekről érkezők busszal, ne a dugóban vesztegeljenek.
Azt jelenleg nem tudni, hogy Dunaharaszti mikor teszi ki a korlátozó táblákat a Soroksárral határos területen, hiszen ebben döntési helyzete van az 510-es utat kezelő Magyar Közút Zrt-nek is.