Újraköthetők a lakásbiztosítások a márciusi kampányban

//Berényi Attila
Képünk illusztráció. forrás: freepik
Élénkítheti a lakásbiztosítási piacot Magyarország első, pénteken kezdődő lakásbiztosítási kampánya - mondta pénteki sajtótájékoztatóján Budapesten a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közigazgatási államtitkára.

Túri Anikó szerint a kampány fokozhatja a versenyt a biztosítótársaságok között, így a lakásbiztosítások olcsóbbak lehetnek és nagyobb védelmet nyújthatnak a családoknak. Magyarországon a saját tulajdonú ingatlannak nagy jelentősége van, de a lakásbiztosítások jelentős része elavult, szükség lehet változtatásra, ezért az ügyfelek felmondási lehetőséget kapnak a csaknem egy hónapos kampányidőszakban – hangsúlyozta.

Az államtitkár abban bízik, hogy a korszerűbb, versenyképesebb lakásbiztosítási lehetőségek akár egy teljes újjáépítést is fedezhetnek, és kiterjednek minden káreseményre, amely ellen szüksége lehet védelemre egy háztartásnak. A kampányidőszak versenyélénkítő hatása máris érzékelhető, a biztosítók egyre aktívabbak, a termékfejlesztések a biztosítási piacon is megjelentek – tette hozzá.

A nemzeti biztosítási stratégiáért és egyes pénzügyi szolgáltatásokért felelős miniszteri biztos kiemelte, hogy a lakóingatlanok semmi mással össze nem mérhető, 200 ezer milliárd forintos vagyontömeget alkotnak Magyarországon. Kovács Zsolt szerint ennek a hatalmas összértéknek csaknem az ezrelékét fordítják az ingatlantulajdonosok lakásbiztosításra, de sokszor jobban is elkölthetnék, az ajánlatokat a társasházi lakások tulajdonosainak is érdemes átnézniük.

Véleménye szerint a húsvéti időszak hétvégére is kiterjedő kampányidőszak azért is indokolt, mert a lakásbiztosítási piacnak utoljára az előző évtized árvízfenyegetései adtak lendületet. Az utóbbi években lassulás látható, de a jogszabályalkotók most abban bíznak, hogy az élénkebb érdeklődés korszerű, új biztosítási ajánlatok megjelenését eredményezheti – fogalmazott.

(MTI)