Hosszú igazgatási szünet lesz a kormányablakokban, okmányirodákban is

//Tóth Gábor
Képünk illusztráció, forrás: freepik / andmit
Ha valamilyen elintézni valója akad a kormányablakokban vagy az okmányirodákban, akkor azt időben tegye meg, mert a szokásosnál hosszabb igazgatási szünet lesz az év végén!

A Pest Megyei Kormányhivatal közlése szerint 2022. december 22.-től egészen 2023. január 6. napjáig tart majd a kormányzati igazgatási szünet. Ez azt jelenti, hogy az első munkanap ezekben a hivatalokban 2023. január 9-én lesz.

Aki teheti, az előre tervezhető ügyeit még december 21-ig intézze el, a szünet alatt csak a legsürgősebb esetekben keressék fel az ügyfelek a nyitva tartó kormányablakokat!

Ha hirtelen mégis el kellene valamit intézni ez idő alatt, akkor Pest megyében az alábbi kormányablakokat keresheti fel:

  • Ceglédi kormányablak (Kölcsey tér 3.)
  • Érdi kormányablak (Diósdi út 4.)
  • Gödöllői kormányablak (Kotlán Sándor utca 3.)
  • Váci kormányablak (Széchenyi utca 42.)

Ezek nyitvatartását ide kattintva találja meg. Fontos még tudni, hogy az igazgatási szünet időtartama nem számít bele a kormányzati igazgatási szervek előtt folyó hatósági és egyéb eljárások ügyintézési határidejébe. Ám az igazgatási szünet alatt beérkező megkereséseket a hivatalok csak annak lezárultával dolgozzák fel. A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a félfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket.

A folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat a kormányhivatal az igazgatási szünet idején is elvégzi, többek között a népegészségügy, az áldozatsegítés, a munkavédelem, az állategészségügy- és élelmiszerbiztonság, a fogyasztóvédelem területén, illetve a Családvédelmi Szolgálatok is ellátják feladataikat. Az ország műszaki vizsgaállomásai zárva tartanak, Pest megyében és a fővárosban korlátozott nyitvatartással működnek.

(Pest Megyei Kormányhivatal)