Visszatérve az iskolába, az első kérdésem a gyerekekhez, hogy mit hoztak a nyárból. Bakancslistával, kihívási feladatokkal engedem szünidőre a gyerekeket, hogy töltődjenek, pihenjenek, gyűjtsenek élményeket, próbáljanak ki valami újat. Hiszem, hogy a nyáriszünet egy fantasztikus lehetőség a gyerekeknek, hogy kreatívan töltődjenek, kötetlenül, de számukra hasznosan töltsék el a szabadidejüket. A pihenés, feltöltődés mellett a kreativitásuk, az önállóságuk is fejlődik, élményekkel és tapasztalatokkal gazdagodnak. Kell a semmittevés is, de fontos, hogy ne csak ezzel teljen a nyár, mert ebben az esetben sokkal kedvetlenebbül kezdik a tanévet a gyerekek.
Az iskolára rá kell hangolódni, hisz a nyáriszünet után nagy a váltás, nemcsak a gyermekeknek, de az egész családnak. Ajánlott együtt megvásárolni és becsomagolni a tanszereket, mert ezzel is ráhangolódik a gyermek és a felelőssége erősödik, jobban fog vigyázni rá. Fontosak a közös beszélgetések, hogy a gyerek elmondhassa, miért izgul, mitől tart, és erre megértő válaszokat kapjon. Fokozatos vissza kell állítani a napirendet pár nappal a tanév előtt, érdemes korábban feküdni és kelni, hogy ne legyen sokkoló az első hét. A szülők hozzáállása is fontos, hisz minta a gyerek számára. Ha azt hallja a gyermek otthon, hogy milyen jó, hogy újra találkozol a barátaiddal, vagy milyen nagyszerű, hogy már felsős lettél, vagy eljött az utolsó éved, végzős lettél, ez segít pozitívan nekiindulni az új tanévnek.
Ha szülő szenvedésként éli meg, negatív mondatokkal nyilatkozik az iskolakezdésről, hogy várja el, hogy a gyermek lelkesedjen? A hozzáállás rajtunk múlik, a mi felelősségünk. Segítsünk a gyerekeknek, hisz az iskola lehet jó dolog is, és a szülőnek is jobb, könnyebb, ha a gyermeke jól érzi magát a közösségben, és szívesen megy iskolába. A legnagyobb ajándék, amit ilyenkor adhatunk a gyermeknek, hogy éreztetjük vele: nincs egyedül a kihívásokban, és az iskola nem ellenség, hanem lehetőség.