A MÁV–Volán-csoport vezetése idén már két alkalommal, január 16-án és január 23-án is tárgyalóasztalhoz ült az érdekképviseletekkel. A tulajdonosi ajánlat szerint a 2024-2026-os, hároméves bérfejlesztési ciklus alatt a cégcsoport munkavállalóinak alapbére átlagosan legalább 25%-kal növekedne, míg az első évben, 2024-ben egységesen havi 70 ezer forinttal nőne a vállalatcsoport minden munkavállalójának alapbére. Ez átlagosan 16,8%-os, a Volánbusz autóbusz-vezetői esetében 20,5%-os béremelést jelentene már az idei esztendőben.
Az érdekképviseletek többsége – a reálbér értékének megőrzését biztosító garanciák esetén – elfogadhatónak tartja a hosszabb távra szóló bérmegállapodást is, írja a Volánbusz. E garanciák kidolgozására a munkáltatói oldal nyitottságot mutatott. A SZAKSZ viszont eredménytelennek minősítette a bértárgyalást, és 2024. január 28-ára és 29-ére újabb, kétnapos sztrájkot hirdetett.
A cégcsoport továbbra is elkötelezett a bérekről szóló megegyezés iránt, mielőbb szeretné lezárni a tárgyalásokat, és megkötni a bérmegállapodást. A tárgyalások a lehető leghamarabb folytatódnak.
A társaság álláspontja szerint „indokolatlan sztrájk” ellenére a Volánbusz haladéktalanul megkezdte az arra történő felkészülést. A még elégséges szolgáltatásnak megfelelő menetrendet a személyszállítási törvényben előírt határidőn belül, két nappal a munkabeszüntetés megkezdése előtt nyilvánosságra hozta. Az elégséges szolgáltatás keretében az első nap a helyi járatok 95 a helyközi áratok 79,6, a második nap pedig a helyi járatok 74 a helyközi járatok 54,5 százaléka biztosan közlekedni fog, ez azt jelenti, hogy a társaság a két nap során összesen mintegy 3.619 helyi és 22.995 helyközi kieső járattal tervez országszerte. Amennyiben az adott járatok közül az érintett autóbusz-vezetők nem csatlakoznak a munkabeszüntetéshez és felveszik a munkát, akkor még több járat közlekedik majd menetrend szerint. A részletes tájékoztatás itt olvasható. A helyközi autóbuszjáratok esetleges érintettségét az utas.hu utazástervező oldal is jelzi.