Egy déli közlekedési folyosó alakul majd ki a két híd megépítésével, villamos közlekedéssel, jól használható autós sávokkal és természetesen teret adva a gyalogosoknak is. A fejlesztésről itt írtunk korábban. Ennek a rendszernek lesz egyik eleme a Soroksári híd a Ráckevei (Soroksári) Duna felett, közvetlen kapcsolattal a Soroksári úttal.
Az ujdunahid.hu oldalon közölt képek és adatok szerint ez a híd egy alsópályás, vonógerendás híd lesz, azaz egy Langer-tartós híd, amelyet a Főmterv szakemberei terveztek.
A teljes szerkezet Csepelen indul, áthidalja a part menti fás ligetet, a soroksári Dunát, a pesti oldalon pedig egy külön hídszerkezettel a HÉV és a vasút vonalait és a Soroksári utat. A híd legnagyobb nyílása a Duna felett lesz, azt mederpillér nélkül hidalja át, és e nyílás hossza 242 méter, írja a pestbuda.hu.
A hídon a kétszer két sávos közúti pálya mellett villamosvonalat vezetnek át, illetve mind a két oldalon másfél-másfél méter széles járda, és szintén mind a két oldalon 2,6-2,6 méter széles kerékpársáv épül.
Azért volt szükség egyébként ekkora, közel 250 méteres nyílású hídra, mert nemcsak a Dunát kell átívelnie, hanem Csepelen a Duna-pari parkot is, és a Dunában nem lehetett pillért elhelyezni, mert itt, a Soroksári-Duna-ágnak ezen a szakaszán épül meg az új budapesti evezős versenypálya.