Társadalmi vita a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiáról

//Berényi Attila
bp-vasuti-strategia_freepik_budapestvasut2040_20210204

képünk illusztráció. forrás: freepik / budapestvasut2040

Budapest útjai egyre telítettebbek, a dugók mindennaposak. Dunaharasztiról, Szigetszentmiklósról és a környező településekről is egyre több időt vesz igénybe bejutni a fővárosba. Jelenleg a kötöttpályás közlekedés fejlesztésében látják a megoldást a szakértők az agglomerációban élők közlekedési gondjainak megoldására. A témában online konferenciát szerveztek.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia (BAVS) a fővárost és agglomerációját érintő elővárosi kötöttpályás közlekedésnek, azaz a MÁV elővárosi vasútvonalainak, illetve a HÉV-vonalaknak a fejlesztéséről szóló, átfogó, hosszú távú célokat és az ezek eléréséhez szükséges fejlesztéseket meghatározó dokumentum, amely új alapokra helyezi a vasút és a HÉV-ek szerepét Budapest és térsége életében. A fenti mondatok Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának közösségi oldalán közzé tett rövid tájékoztatójában szerepel. Az elképzelésről portfolio.hu szervezett online konferenciát, amelyben  Fürjes Balázs, a Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója valamint Dr. Homolya Róbert  MÁV Zrt. a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója fejtette ki véleményét.

A Stratégia azt a célt tűzi ki, hogy 2040-ig tartó, átfogó és egymásra épülő, komplex beruházások megvalósítása révén, összességében 80%-kal növelje az elővárosi vasútvonalakon utazók számát és ezzel csökkentse a Budapestre terhelődő autóforgalom környezeti, egészségügyi és gazdasági terheit.

A Stratégia részletes intézkedési tervet, vonalankénti fejlesztési terveket tartalmaz. Erről részletes leírást ide kattintva érhet el.

Az elképzelésről társadalmi egyeztetés indult, amely megelőzik a kormány döntését.

(budapestvasut2040.hu, Vitézy Dávid /facebook, portolio.hu)