Az ígéret szerint 120 méter hosszúak lesznek az új szerelvények, és teljes egészében felváltják majd a szentendrei H5, a ráckevei H6 és a csepeli H7 vonalak elöregedett, 44 éves átlagéletkorú, magaspadlós, nyáron tűzforró kelet-német járműflottáját. Ez 2023-ban várható. Most viszont még az a hír, ha egy régi szerelvény megújul.
A MÁV-HÉV tájékoztatása szerint „megújulva, megszépülve, kívül-belül felújítva újra munkába állhat a H6-os vonalon az MX típusú, 869-635-870 pályaszámú HÉV.”
Log into Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
Az úgynevezett kisegységet még 1971-ben helyezték először forgalomba. A közlemény szerint ennek ellenére nagyon megbízható szerkezetekről van szó. A napi szintű, folyamatos karbantartásokon túl 6 évente minden HÉV-nél eljön az ún. „J” jelű nagyjavítás ideje, az ezt elérő járművet 4-5 hónapra kiveszik a forgalomból, és majdnem teljesen szétszedik. Minden alkatrészt a lehető legjobb állapotára próbálnak visszahozni, újra fényezik a szerelvényt, felújítják az ablakokat, ajtókat, és még az utastér kárpitozását is újra cserélik – persze a régi szín és minta marad. Állítólag a renoválás után olyan állapotban vannak, mintha most gördültek volna le az NDK gyártósoráról.
A jelentős ráncfelvarráson átesett szerelvény Dunaharasztiban kezdi meg újra a szolgálatot.