A megállóból közvetlenül elérhető a Művészetek Palotája, a Nemzeti Színház, a környékbeli irodák és a Déli Városkapu néven fejlesztett új városrész is – írja közösségi oldalán Vitézy Dávid, a Budapesti fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Security Check Required
null
Az új megálló a Soroksári út feletti új, négy vágányos hídszerkezeten kap helyet. A vágányok közt két középperon jön létre, melyek hossza nem csak az elővárosi, de a jövőben akár a távolsági vonatok megállítását is lehetővé teszik.
Az érdi, a budaörsi és a környező budai, vagy akár a kelet-pesti agglomerációból érkezők átszállás nélkül érhetik el nemcsak Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet és az újbudai egyetemvárost, de könnyebben elérhetővé válik a pesti oldal, vagyis a Soroksári út térsége és a Népliget is, áll a Magyar Építők című lap beszámolójában.
A beruházás során három új megállóhely is épül: Nádorkert, Népliget és az új Közvágóhíd.
A leírás szerint a Közvágóhíd megállóhely gerincét a Soroksári út felett átívelő két grandiózus, elegáns alsópályás ívhíd adja. A főtartókat kiegészítő, a peronok tengelyéből indított íves tartórendszer meghatározza a peron arculatát, a hídszerkezetek léptékét pedig a szerkezettel integrált feszített ponyvafedés lendületes formái emelik ki. Bár a fő utascsarnok és utasváró létesítmények a Soroksári út nyugati oldalán helyezkednek el, közel a Müpához, a villamosokhoz és a távlatban itt megvalósuló földalatti HÉV-megállóhelyhez, a peronok a Soroksári út keleti oldaláról is megközelíthetőek.
Vitézy közlése szerint a megálló tervezése már előrehaladott szakaszban tart, az építési engedélyeket nemrég szereztük meg. A kivitelezésre szóló tendert még az idén kiírják, európai uniós forrásokból finanszírozva a fejlesztést.
(Magyar Építők, Vitézy Dávid/facebook)