Elkezdték a Déli vasúti híd átépítését

//Tóth Gábor
Felvonultak a kivitelezők, megkezdték a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítését. A jelenlegi két vágány helyett három szolgál majd, írja a Magyar Nemzet. A fejlesztés célja, hogy 10-15 percenként közlekedő, elővárosi vasúti összeköttetés jöjjön létre a budai oldal, a környék agglomerációs települései és a Soroksári út és környezete térségével.

A főváros egyik legforgalmasabb vasúti kapcsolatának fejlesztése kezdődött meg az elmúlt hetekben. A Rákóczi híd déli oldalán lévő Déli összekötő vasúti Duna-híd a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon fekszik, írja a Magyar Nemzet.

A kivitelező feladata, hogy a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet elbontsa, és három új, egyvágányos szerkezetet építsen a helyére. A tervezett egyvágányos, többtámaszú rácsos acélhíd a meglévő közös pillérekre támaszkodik majd.

A híd bővítése része a Déli körvasút fejlesztésének, amelynek célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejutni az agglomerációból Budapestre. A Déli körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között három új megállót építenek. A XI. kerületi Nádorkert megálló a budai fonódó villamos leendő Dombóvári úti szakaszához és az Infoparkhoz, a Soroksári út környezetében lévő Danubius a Duna-parti területekhez és a HÉV-hez, a Népliget megállóhely pedig az M3 metróhoz, az Üllői úthoz teremt közvetlen kapcsolatot. A fejlesztésről itt írtunk korábban.

Elsősorban azt szeretnék elérni, hogy itt 10-15 percenként járjanak személyszállító vonatok. Ezzel létrejöhessen egy az S-Bahnra emlékeztető összeköttetés az érdi, budaörsi és környező budai agglomeráció, Budafok–Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, a Soroksári út térsége, azaz a déli városkapu, valamint a Népliget térsége, Kőbánya–Kispest, a ferihegyi reptér és a pesti agglomeráció között.

(Magyar Nemzet)