Önnek is át kell térnie a digitális, vagy telefonos ügyintézésre

//Berényi Attila
Képünk illusztráció, forrás: freepik / alicephoto
A jelen helyzetben a hivatalok és a közszolgáltatók is azt kérik az ügyfelektől, hogy vagy telefonon, vagy digitálisan intézzék ügyeiket. Összefoglaltuk az egyes szervezetek, hivatalok közleményeit.

Dunaharaszti Polgármesteri Hivatal:

A Hivatal munkatársai home office rendszerben dolgoznak, azaz otthonról látják el feladataikat. Az ügyintézés így folyamatos, de telefonon vagy emailban éri el az illetékeseket. Személyesen csak az anyakönyvezési és a szociális ügyeket intézik. Erről itt írtunk korábban.

 

Okmányiroda:

Kizárólag időpontfoglalással történik az ügyintézés a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, az elkészült okmányokat postán kézbesítik. Azaz ha nem foglalt előzetesen magának időpontot az okmányirodákban, nem fognak szóba állni Önnel. Ugyanez érvényes a kormányablakokra is. Ha van Ügyfélkapu hozzáférése, használja azt. Ha elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges azonosítóját, az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon segítenek Önnek. A Pest Megyei kormányhivatal ez ügyben kiadott közleményét itt éri el.

Ha valamelyik okmánya lejárna, semmi baj. A kormány ugyanis rendeletben úgy határozott, hogy a veszélyhelyzet megszűnését követő 15. napig a hazánkban használt iratok mindenképpen érvényben maradnak. Erről itt olvashat.

 

NAV:

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóságának dabasi, nagykátai, ráckevei és szigetszentmiklósi kirendeltségein, valamint a gyáli, pilisvörösvári, szentendrei, szobi Kormányablakokban működő NAV-ablakokban határozatlan ideig szünetel az ügyfélfogadás, áll a NAV Pest megyei igazgatóságának szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében. Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal azt kéri, hogy válassza az elektronikus vagy telefonos ügyintézést, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV általános tájékozatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon hívható. Ha mindenképpen szükségesnek érzi a személyes megjelenést, foglaljon időpontot itt.

A fővárosi (IX. kerület, Vaskapu utca 33-35., XIII. kerület, Dózsa György út 128-130., XIV. kerület, Gvadányi utca 69.), és a megyeszékhelyeken működő központi ügyfélszolgálatok módosított nyitvatartása: hétfő, szerda: 8.30-16.00; kedd, csütörtök: 8.30-12.00; péntek: 8.30-11.30

 

Északdunántúli Vízművek Zrt. – ÉDV:

Az ÉDV Zrt határozatlan időtartamra felfüggesztette a személyes ügyintézés lehetőségét.

Elérhetőségek:

  • telefon: 06 80 555-222
  • web (vízcenter) – https://vizcenter.hu/edv/
  • e-mail: ugyfelkapcsolat@edvrt.hu
  • levél: a 2801 Tatabánya, Pf: 117.

Ezen túlmenően az alábbi intézkedéseket hozta a társaság:

  1. Az ÉDV Zrt. nem rendel el újabb korlátozást azon ügyfelei tekintetében, akiknek számlatartozás miatt az intézkedés bevezetése indokolt lenne.
  2. A vízmérőket nem olvassák le a helyszínen. Az állást a fenti lehetőségeket lehet lejelenteni. Mérőállás bejelentés hiányában, illetve a határidő után beérkezett mérőállás közlés esetén, a számlázott mennyiséget, az előző 365 nap fogyasztásának átlagos mennyisége alapján állapítják meg.
  3. Felfüggesztik a bekötési vízmérők és mellékvízmérők cseréjét és plombálását.
  4. Felfüggesztették a kivizsgálási és diagnosztikai tevékenységet.

Az erről kiadott közleményt itt éri el.

 

TIGÁZ:

Átmenetileg zárva tartanak a TIGÁZ Zrt. ügyfélszolgálati irodái is. A szükséges ügyeket az alábbi elérhetőségeken intézheti el:

  • web: https://www.tigaz.hu/ugyfelszolgalat/bejelentesek
  • e-mail: ugyfelszolgalat.tigazdso@tigaz.hu
  • Telefon: +36 80 180-380 (hétfő, kedd, csütörtök, pénteken 8-14 óra között, szerdán 8-20 óra között)

A részleteket itt találja meg.

 

ELMŰ-ÉMÁSZ:

Az áramszolgáltató is úgy döntött, hogy valamennyi ügyfélszolgálati irodájában ideiglenesen felfüggeszti a személyes ügyintézést. Az ügyfelek a cég digitális platformjain, azaz online, telefonon vagy e-mailben intézhetik ügyeiket. A döntés visszavonásig érvényes.

Minden szükséges információt elér itt.

 

Nemzeti Közművek:

Az NKM is úgy döntött, hogy ügyfélszolgálati irodáit határozatlan ideig bezárja. Arra kérik Önt, hogy ezen időszakban válassza a továbbra is teljes kapacitással működő online ügyfélszolgálatot, mobilapplikációt, telefonos ügyfélszolgálatot, vagy juttassák el megkeresésüket írásban a Társaság e-mail- és postacímére. Az NKM összes elérhetőségét megtalálja itt.

 

Posta:

A Magyar Posta normál nyitvatartás szerint dolgozik. Az egyes hivatalok ajtaján kifüggesztve megtalálja ezt.

A Postai dolgozók arcmaszkban és kesztyűben látják el feladataikat. Egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat az ügyféltérben, ahány kiszolgáló pult működik, a többi várakozót kérjük, hogy a bejárat előtt várjon, egymástól javasoltan kb. 1 méterre. A küldemények kézbesítése, valamint a postai kifizetések, például a nyugdíj és a családtámogatások, kézbesítése folyamatos. További részletek itt.

 

Telekommunikációs cégek (kábeltévé, telefon)

A telekommunikációs cégek mindegyike olnine ügyintézésre tért át.

 

UPC: https://www.upc.hu/

Invitel: https://www.invitel.hu/ugyfelszolgalat/index.html

Telekom: https://www.telekom.hu/lakossagi

Flynet: https://www.flynet.hu/elerhetoseg

PR Telekom: https://pr.hu/hirek-215

Vodafone: https://www.vodafone.hu/informacio-ugyintezes

Telenor: https://www.telenor.hu/ugyfelszolgalat/elerhetoseg