A lap szerint az év végéig tizenkilenc, nagy kapacitású elektromos szerelvény érkezik az elővárosi vonalakra, 2022. végéig pedig mind a negyven KISS forgalomba áll.
Korábban februári határidő volt az első szerelvény átadásának határideje, de a Magyar Nemzet információi szerint ez csúszik. A próbaüzem kétlépcsős, először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, a típustesztek jelenleg is folyamatban vannak. A Stadler késői szállítása miatt márciusban, áprilisban és májusban havonta egy, júniusban további hét, végül augusztusban áll forgalomba a tizenegyedik motorvonat.
Állítólag a Stadler alvállalkozóinál jelentkező munkaerőhiány jelentősen lassította a munkafolyamatokat. A gyártást az is nehezítette, hogy tavaly májusban Németországban az esőzések áradást okoztak, és a Stadler ajtóbeszállítójának kasseli gyára víz alá került.
A második ütemben készülő nyolc vonat az eredeti ütemezésnek megfelelően 2020. végéig, a szeptemberben megrendelt huszonegy vonat pedig 2022. végéig megérkezik.
A Stadler hatszáz ülőhelyet biztosító kétszintes motorvonatain korszerű utastájékoztató rendszer, tágas utastér, wifi, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók, valamint korszerű kamerarendszer lesz. Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható vécé lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve tizenkét kerékpár vagy öt babakocsi szállítására alkalmasak.
(Magyar Nemzet)