Összeolvasztanák a távolsági busz és a vasúti közlekedés irányítását

//Berényi Attila
mav_volan_osszevonas_freepik_pixabay_20191220

Képünk illusztráció, forrás: freepik / pixabay

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium alá tartozna a tervek szerint egy a MÁV-ból és a Volánból összegyúrt holding. Nem ez az első alkalom, hogy megpróbálják összevonni a két állami tulajdonú közlekedési céget.

Az Azonnali birtokába került egy minisztériumi dokumentum, amelyben a MÁV és a Volán közös holdingba való összevonására tesznek javaslatot a kormánynak, és az egészet az ITM alá rendelnék.

A holding fölött a tulajdonosi és irányítási jogokat az ITM gyakorolná, ami azt jelenti, hogy a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert, Bártfai-Mager Andreát teljesen kivonnák a dologból. Jelenleg a Volán ugyanis az ő felügyelete alá tartozik, a MÁV pedig az ITM alá.

A cél a változtatással a fejlesztések összehangolása lenne, de fontos elvárás az egységes tarifa és kedvezményrendszer bevezetése is. A tervek szerint így hatékonyabban tudnák kezelni azokat a konfliktushelyzeteket, amelyeket a vasúti prioritás megvalósításával járó strukturális átalakítások kiváltanak, és hatékonyabbak lennének a döntési folyamatok.

A MÁV-VOLÁN Nemzeti Közlekedési Vállalat, mint a holdingot irányító társaság a tervek szerint csak a tagvállalatok irányítását végzi, alaptevékenységet nem végez, vagyis az alá tartozó, jogilag továbbra is különálló közlekedési vállalatok irányításáért külön divíziók felelnének. Sőt, a vasúti pályahálózat működtetésére szintén külön társaságot hoznának létre.

 

(via: azonnali)