A napokban jelentette be a MÁV, hogy vágányzár lép életbe 2022. május 1-jén Budapest-Kelebia vonalon az északi részen is. A vasúti személyszállítást a Volánbusz pótolja. Minderre a Budapest-Belgrád-projekt miatt van szükség. A munkálatok előre láthatólag több évig tartanak majd.
Ám a buszos és a vasúti társaság úgy tűnik nem gondoskodott a vágányzár miatt közlekedésében csorbát szenvedő települések teljes vonatpótlásáról. Dunaharasztin például MÁV-Alsó esik ki ebből.
Dr. Szalay László polgármester közösségi oldalán megjelent közleményében tudatta, hogy a MÁV Zrt-től kapott levélből az derült ki a városvezetés számára, hogy a Máv-Alsó állomáson fel- és leszálló dunaharaszti utasok számára nem kínálnak megoldást a problémára. Azaz nem igazán lenne módjuk eljutni a pótlóbuszok állomásaira, csak több kilométeres gyaloglás után. Ezért a polgármester és a jegyző tárgyalásokat kezdett a Dunaharaszti buszközlekedését ellátó Ventona Kft-vel, hogy a helyi közlekedési társaság segítségével oldják meg ezt a problémát. Hogy milyen kapacitással kell számolni a buszok esetében, azt forgalomszámlálás segítségével mérik fel. Ezen adatok fényében kerül majd előterjesztés a képviselő-testület elé, a szükséges forrásokat pedig a város a saját költségvetéséből csoportosítja át.