A Magyar Közlönyben meg is jelent az a kormányhatározat, amely „A Budapest–Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás engedélyezési eljárása során felmerült települési igények” címet viseli. Az ezekhez szükséges többletforrásról is gondoskodtak.
Az már korábban tudható volt, hogy a Némedi úti aluljárót kiszélesítik és modernizálják a vasúti vonal felújításával egy időben. Ám dr. Szalay László polgármester már az első terveknél jelezte a kormány felé, hogy egy darab, szintben elkülönülő átjáró nem lesz elegendő, élhetetlenné teszi a települést. Az ügyben a városvezetés mellett Pánczél Károly parlamenti képviselő is lobbizott. Ennek eredményeként:
- a Temető utcai átjáróból aluljárót építenek,
- a piac és a Bezerédi-lakóövezet közötti, jelenleg illegális átkelő helyett egy kerékpáros-gyalogos aluljáró épül,
- valamint a Határ úti átjáró helyén felüljárót alakítanak ki.
Mindez azt jelenti, hogy a Némedi úti aluljáróval együtt 3, szintben elkülönülő, az autósok számára is használható átkelő lesz, plusz egy gyalogos, biciklis aluljáró.
Mindezeken fölül rendezik a Dunaharaszti állomás előterét, ami összesen 60 db B+R parkoló (azaz biztonsági bicikli tároló) kialakítását jelenti az eddigi autós parkolókon kívül. Dunaharaszti alsó állomáson 30 db P+R és 20 db B+R parkolót hoznak létre.
Dunavarsánynál egy összekötő út épül majd az 51-es számú főúthoz csatlakozva Délegyházáig, amely a Budapest-Belgrád vonalat egy felüljáróval keresztezi. A településen épül még egy gyalogos – kerékpáros aluljáró. Az ottani állomás is kap 50 autó és 60 kerékpár számára elegendő új parkolóhelyet. A sorompós átjárót kiszélesítik, a kis vasúti átkelőt pedig jelentősen modernizálják.