Dr. Szalay László, Dunaharaszti polgármestere is részese volt az egyeztetésnek, amelyet az internet segítségével bonyolítottak le, derül ki a városvezető közösségi oldalán megjelent közleményből.
Security Check Required
null
A Projekt Tanácsadó Bizottság alakuló ülésén elhangzott, hogy várhatóan 2022. második negyedévében indul a városunkat érintő H6-os HÉV vonal korszerűsítése és Kálvin térig való meghosszabbítása. A polgármester felajánlotta Dunaharaszti segítségét a P+R parkoló tervezésével kapcsolatban.
Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója – aki a mostani megbeszélést is vezette – a projektet ismertetve, az inforádióval közölte: a fejlesztés során megvalósulna a ráckevei és a csepeli HÉV teljes felújítása, illetve a meghosszabbításuk egy mélyalagúttal a Kálvin térig. Utóbbi HÉV-et a déli irányban is kibővítenék egy megállóval az Erdősor útig. Ismertetése szerint az alagút kialakítása során három mélyállomással terveznek: a Közvágóhídnál, ahol a déli körvasúttal és a 2-es villamossal is találkozhatna a HÉV, illetve az 1-es villamos-körgyűrűvel, a Boráros téren, amely teljes térfelújításon esne át. Megjegyezte, a jövőben folytatódhatna az említett vonal, szintén alagútban északra, összekötendő a szentendrei HÉV-vel, ennek a megvalósíthatósági tanulmánya előkészítés alatt van. A mélyfúrásos alagút építése 7 évet vesz igénybe. A cél az lenne, hogy Szigetszentmiklósról 20 perces menetidővel lehessen elérni a Kálvin teret és a metróhálózatot, mindezeket egy bérlettel, ami egy jövőbeni regionális tarifaközösség létrehozását is magába foglalja, áll Vitézy facebook posztjában.
Security Check Required
null
A fejlesztésről készült egy rövid film, amelyet ide kattintva ér el.