A Szolgálat közleménye szerint két héten át telefonos ügyintézés állt a dunaharasztiak rendelkezésére. Az intézményben ez idő alatt tisztasági festés volt.
A családsegítés a településünkön élő, szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítségre szoruló személyek, családok számára nyújtott szolgáltatás. Ennek célja az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése – áll a szervezet tájékoztatójában.
Paréj Józsefné, a Dunaharaszti Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat vezetője szerkesztőségünknek elmondta, hogy az elmúlt időszakban, a járványhelyzet alatt is ellátták feladataikat. Az a kérésük az ügyfelek felé, hogy a személyes kapcsolattartás alkalmával viseljenek maszkot. Ezt a Szolgálat biztosítja is az Dunaharaszti, Andrássy Gy. u. 14. szám alatti irodában, az ott megjelenő ügyfelek számára.
A szolgálat munkatársai a korában megszokott formában foglalkoznak az ügyfelekel, családot látogatnak, ahol kell ott a környezettanulmányt is elvégzik. Azonban, ha lehetséges, ezt nyílt térben végzik, és így mérik fel, hogy miben változott az érintettek élete, mire van szükségük.
A Családsegítő szolgálat kérése az, hogy az ügyfelek személyesen május 19 után keressék őket, hiszen a május 18-i nap az intézmény takarításával, fertőtlenítésével telik majd el.
Fontos tudni, hogy a családgondozás önkéntes, a kliens kezdeményezésére jön létre, egy meghatározott probléma megoldása érdekében. Folyamatos segítő kapcsolatot alakítanak ki az igénylő fél problémái feltárhatókká válnak, így kialakul a megoldás is.
A Dunaharaszti Város Önkormányzatának önálló intézményeként működő Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat központi száma 06-24/531-341, de minden munkatársuk elérhető a mobilszámán is.
Ügyfélfogadás (a dunaharaszti.hu tájékoztatása szerint):
Hétfő: 9-12 óráig
Kedd: 8-12, 13-18 óráig
Csütörtök: 8-12 óráig
(dunaharaszti.hu)