Most már az okmányirodában is kérhető az erkölcsi bizonyítvány

//Berényi Attila
Képünk illusztráció, forrás: freepik / ponsulak
Egy fejlesztésnek köszönhetően már nem kell a papír alapú igénylés, kihagyható a formanyomtatvány, és a postára adás.

Új szolgáltatással bővült az integrált ügyfélszolgálatokon intézhető ügyek köre: 2020. január 1-jétől a kormányablakokban elérhető online ügyintézői felület – a hazai és uniós forrásokból fejlesztett Erkölcsi bizonyítvány Applikáció (EAP) – segítségével bármelyik kormányablakban igényelhető a hatósági erkölcsi bizonyítvány. Ehhez nem szükséges a postán megvásárolható űrlapot kitölteni, az ügyfél azonosításáról és a kérelem rögzítéséről az ügyintéző gondoskodik, írja a kormányhivatal.hu.

Az azonosítás a személyi szám, illetve a természetes személyazonosító adatok alapján történik.  Az ügyintéző által kinyomtatott és az ügyfél által aláírt igénylőlap alapján a kérelmet elektronikus úton – közvetlenül a szakrendszerbe – nyújtják be. Az elkészült erkölcsi bizonyítványt az igénylő által megjelölt címre postai úton küldi meg a nyilvántartó hatóság.

A fejlesztés kiemelt célja az eljárások egyszerűsítése: az állampolgárok így egy helyen, gyorsan és hatékonyan intézhetik ügyeiket.

Dunaharasztin ezt a Pest Megyei Kormányhivatal Szigetszentmiklósi Járási Hivatal Dunaharaszti Kirendeltségében, a Dunaharaszti, Báthory utca 1. szám alatt tudja megtenni.

 

(via: kormanyhivatal.hu)